Co je potřeba

Zbylo vám od oběda pečené, grilované nebo vepřové maso? Oberte ho a udělejte si z něj skvělou pomazánku. Dobrou pomazánku lze učinit klidně i z bůčku nebo vepřové konzervy, variant je opravdu mnoho. My budeme počítat s tím, že nyní uděláme pomazánku z masa zbylého, které je potřeba také ještě zužitkovat.

Připravte si suroviny na výrobu fantastické masové pomazánky, která se vám bude rozplývat na jazyku. Je to cca 100 - 250 g roztíratelného tuku, když máme tučnější maso, dáme méně, ½ – 1 cibule, sardelová pasta, hořčice, sůl a pepř. Se solí opatrně sardelová pasta je sama o sobě hodně slaná. V exkluzivní variantě použijte i kapary a estragon, to vám z pomazánky přinese úplně jiný rozměr.

1

Zbylé maso si pokrájejte na menší čtverečky, rozmixujte ho chopperem nebo kuchyňským robotem či umelte.

2

Smíchejte s rostlinným tukem a vytvořte základní směs.

3

Do této směsi přimíchejte cibuli, hořčici, sůl a pepř. Záleží na tom, jak kořeněné máme hotové maso.

4

Pokud vám bude takto masová pomazánka chutnat, můžete si jí užít v této podobě.

5

Náročnější strávníci si dodají štiplavost masové pomazánky kapary, které skvěle koresponduje s chutí sardelové pasty.

6

Ještě jednou vše umixujeme a máme masovou pomazánku, která je netradiční a osloví všechny hosty, ale i nám poskytne nevšední zážitek.

Tipy

Nemáte hotové maso a už se vám sbíhají sliny na masovou pomazánku? Nevadí! Tradiční variantu masové pomazánky vytvoříte tak, že si zpěníte cibulku na sádle, dáte půl kila vepřové plece, osolíte, opepříte, pokmínujete a dáte sladkou papriku.
Máte fantastický kousek masa, který když umelete a spojíte s trochou másla a hořčice, je na chlebu výtečným zpestřením. Je to vlastně jakási obdoba vepřové konzervy, protože i tu máte výpek, který se rozplývá na jazyku.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.5
Average: 3.5 (4 votes)