Co je potřeba

Těsto na palačinky:
1/4 l mléka
120 g hladké mouky
1 až 2 vejce
špetka soli
malá lžička cukru

Náplň do palačinek:
1 vanička tvarohu
1 lžíce medu

1

V mléce rozšleháme vajíčko se špetkou soli a lžičkou cukru a přisypáváme mouku. Těsto na palačinky kvedlačkou rozšleháme, aby bylo hladké a bez hrudek. Hotové těsto necháme odpočinout, nejlépe půl hodiny. Pokud nám čas chybí, můžeme s ním pracovat hned, nic se tím nezkazí.

2

Mezitím si připravíme jednoduchou tvarohovou náplň, kterou použijeme do palačinek. Jak na to? Jednoduše! Vaničku tvarohu vyklopíme do misky a vmícháme jednu plnou lžíci medu.

3

Začneme smažit palačinky. Na pánvi si rozpálíme trochu oleje, zásada je, aby oleje bylo opravdu málo, aby se na pánvi utvořil jen takový film. Pokud dáte víc omastku, nepůjdou palačinky tak dobře rozlít po pánvičce, těsto tam bude plavat. Pánev s omastkem musí být důkladně rozehřátá, zkuste kápnout trochu těsta, pokud omastek kolem těsta nepění, ještě počkejte, až se dostatečně rozpálí. Jde jen o tu první palačinku, ostatní jdou s jistotou na rozpálenou pánev. Těsto nabíráme sběračkou a pánev klopíme kolem dokola, aby se těsto rozlilo po celé její ploše.

4

Palačinky smažíme z každé strany 2 až 3 minuty na středně silném výkonu. Po usmažení by měla mít palačinka zlatavou až světle hnědou kresbu. Hotové palačinky potřeme připravenou tvarohovou náplní a stočíme do ruličky nebo složíme do šátečku (to znamená napůl a ještě jednou napůl, vznikne čtvereček). Přeji dobrou chuť!

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.666665
Average: 3.7 (6 votes)