Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat pomazánku sloní žrádlo | recept

Pomazánka sloní žrádlo | recept. Sloní žrádlo? Na pojmenování této pomazánky se určitě podepsala lidská tvořivost, stejně tak ale i na samotných surovinách, jež pomazánce sloní žrádlo dávají nezaměnitelnou chuť. Pomazánka sloní žrádlo se připravuje z měkkého salámu, cibule, okurek, hořčice a rajského protlaku, nicméně dokáže nahradit leckterý salát například ten pařížský. Strávníci se po pomazánce sloním žrádle můžou utlouct. A důvod? Přesvědčte se sami a podle receptu si pomazánku sloní žrádlo připravte doma.

1

Nejprve si připravte všechny potřebné suroviny. Přichystejte si 500 g až 1 kg měkkého salámu, nejlépe šunkového, nicméně lze použít třeba i salám gothaj, točený salám apod. Dále 3 až 6 velkých cibulí, 4 až 7 ks větších sladkokyselých okurek, 2 až 3 lžíce obyčejné plnotučné hořčice, 100 až 210 g rajského protlaku (lze použít i kečup), 1 kávová lžička soli, 3 až 6 kostek cukru, 1 lžička chilli a 200 až 400 g majolky.

2

Recept na pomazánku sloní žrádlo: Připravený salám nakrájejte na drobné nudličky, umístěte do větší mísy. Cibuli nakrájejte nadrobno, stejně tak kyselé okurky, a vložte do mísy se salámem.

3

Nyní využijeme olej, ocet, protlak, plnotučnou hořčici, sůl a kostky cukru a chilli koření. Tuto směs povaříme na mírném ohni, dokud se nespojí v hladkou hmotu.

4

Povařenou směsí přelijeme obsah mísy a řádně smícháme. Až směs vychladne, přidáme majolku a mícháme. Sloní žrádlo necháme přes noc odležet v chladničce a druhý den podáváme na bílém pečivu, pomazánka sloní žrádlo poslouží na chlebíčky, jednohubky, tousty, rohlíky a další pečivo.

Chlebíčky namazané pomazánkou sloní žrádlo můžeme dozdobit kolečkem vajíčka vařeného natvrdo a plátkem zeleniny.

Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto k receptu na pomazánku sloní žrádlo: ilustrační Asif Akbar, ID: 735168, zdroj: sxc.hu

Hodnocení
Štěpán Holec (neověřeno) | Čt, 07/28/2016 - 09:33

Pomazánka velmi dobrá. Radim nedávejte moc octu

poetkavlasta (neověřeno) | So, 08/29/2015 - 10:09

Pomazánka sloní žrádlo je velmi chutná.
Znám ji pod názvem Pomazánka od Lukšů (mých přátel).
Jen tam není ten rajský protlak. S touto versí to vyzkouším.
Jinak jsem recept poslala kamarádce do Španělska, moc se tam ujala, dokonce si ji vyžádali i turisté z Německa, kterým ji dala kamarádka ochutnat.

Další zajímavé články