Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat pomazánku z ředkviček nebo ředkve | recept

Pomazánka z ředkviček nebo ředkve | recept. V jarních měsících je na trhu přebytek ředkviček za příznivou cenu. Ředkvičky konzumujeme většinou čerstvé, ale připravují se z nich různé zajímavé pokrmy. Ředkvičky mají vysokou nutriční hodnotu, obsahují vitaminy a minerální soli prospěšné našemu organismu. Konzumovat se mohou i mladé listy.

Co je potřeba

  • 10-15 ks ředkviček
  • 100 g Lučiny
  • 2 natvrdo vařená vejce
  • sůl
  • zelená nať
  • 4 plátky šunky
  • celozrnné pečivo
1

V misce utřeme Lučinu se solí a vaječnými žloutky. Přidáme jemně nastrouhané bílky a vymícháme. Pak doplníme zvoleným druhem bylinkové natě.

2

Ředkvičky nebo kousek bílé ředkve omyjeme a nastrouháme. Při strouhání na struhadle s menšími oky se bude uvolňovat více vody, ale pomazánka bude jemnější. Při strouhání na klasickém „jablkovém“ struhadle bude konzistence pomazánky hrubší. Přebytečnou tekutinu nevyléváme, ale vypijeme, prospívá trávení. Ředkvičky společně s nakrájenou šunkou přidáme do misky se sýrem a vejci a promícháme. Ochutnáme, případně dokořeníme podle chuti.

3

Pomazánku mažeme na celozrnné pečivo a spotřebujeme ji tentýž den. Druhý den zelenina uvolní hodně vody a pomazánka už není moc chutná. Jestliže ředkvičky nejsou moc šťavnaté a pomazánka je příliš hustá, zřeďte ji přidáním mléka nebo jogurtu. Zdobit můžete posekanými ředkvičkovými lístky.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat dýňové máslo | recepty
Dýňové máslo | recepty. Tykev, neboli dýně, získává několik posledních let na oblibě. Tykví existuje mnoho rozmanitých druhů, patří mezi ně patizony,…
Jak vyrobit dýňové křížaly | recept