Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat pomazánku z tofu | recept

16. Leden 2014

Pomazánka z tofu - recept. Tofu u nás ještě před několika lety nebylo příliš známé. Dnes je seženete v prodejnách se zdravou výživou, jelikož má velký význam při různých dietách. Tofu není určeno k přímé konzumaci, ale jeho výhodou je, že výborně přijímá chuť jídla, do něhož tofu přidáme. Tofu je plnohodnotnou náhradou sýra nebo tvarohu. A proto z něj můžete připravit i chutnou pomazánku.

1
Význam tofu spočívá v tom, že obsahuje snadno stravitelné bílkoviny, ale nikoliv laktózu, takže je šetrné vůči trávení a celému organismu. Jeho použití je opravdu universální a například pomazánka z tofu je skvělou lahůdkou.
2
V obchodech je tofu k dostání v několika variantách. Buď zcela neochucené, takže se dá zpracovat na slano i na sladko, nebo ochucené česnekem, mořskou solí či řasami, bylinkami apd.
3
Pomazánka z tofu je velice vhodná pro lidi trpící pálením žáhy. Navíc obsahuje minimum tuku a žádný škodlivý cholesterol. Jeho dalšími přednostmi je bohatost vitamínů řady B, vápníku a hořčíku. Poslední výzkumy prokázaly, že tofu je i účinnou prevencí rakoviny a osteoporózy.
4
Výborná a zdravá je například tofu pomazánka s mrkví a jarní cibulkou, jejíž příprava trvá cca 10 minut.
5
Jarní cibulku nakrájíte na drobno, spaříte ji horskou vodou, mezitím nakrájíte uzené tofu na menší kousky a vložíte do misky. Mrkev se nastrouhá nahrubo a přidá k tofu a společně rozmixuje.
6
Spařenou cibulku přes sítko slijete, prolijete studenou vodou a pak vmícháte k tofu s mrkví. Po několika hodinách uležení můžete pomazánku mazat na pečivo.
7
Pokud si chcete připravit zdravou tofu pomazánku, která slouží k pročištění organismu, opláchněte wakame a na 5 minut namočte do vody. V hrnci rozehřejte olej, poduste cibuli, osolte a přidejte tofu a opékejte.
8
Zalijte vodou s řasou, povařte 5 minut a ještě zatepla rozmixujte přímo v hrnci. Výslednou jemnou a krémovitou pomazánku můžete osolit a dochutit třeba sójovou omáčkou.
9
Po vychladnutí pomazánka z tofu ztuhne a labužníci si ji před namazáním na pečivo mohou vylepšit vmícháním ořechů či bylinek, případně nasekanými chilli papričkami či zázvorem.

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak využít v kuchyni tofu | recepty
Tofu se v našich kuchyních stále ještě úplně nezabydlelo a to je velká škoda. Je totiž dokonale dietní a navíc obsahuje důležité vitamíny a minerály.…
Obrázek není k dispozici
Jak udělat paprikovou pomazánku | recept
Recept na paprikovou pomazánku. Zejména v letních měsících, kdy je teplo a nechce se nám příliš vyvařovat, je mnoho možností, jak připravit rychlou a…
Obrázek není k dispozici
Jak udělat bůčkovou pomazánku | recept
Bůčková pomazánka recept. Očekáváte-li hosty a chcete je překvapit nějakou netradiční a pikantní pochoutkou, zkuste připravit bůčkovou pomazánku. Rece…