Co je potřeba

Korpus:

  • 3 vejce
  • 3 rovné lžíce krupicového cukru
  • 180 g polohrubé mouky
  • 1/2 balení prášku do pečiva
  • 1 vanilkový cukr

Krém:

  • 1 l mléka
  • 2,5 balení vanilkového pudinkového prášku (Zlatého klasu)
  • cukr podle chuti
  • lžíce rumu
  • 150 g másla
  • jakékoli hranaté sušenky (be be sušenky, máslové)
  • 2 lžíce marmelády podle chuti

Poleva:

  • 100 g čokolády 
  • 20 g ztuženého tuku
  • lžička oleje
  • libovolný posyp (ořechy, kokos, cukrový máček) – není nutný
1

Do misky rozklepněte celá vejce. Není třeba oddělovat bílky od žloutků. Přidejte k nim cukr (i vanilkový) a vyšlehejte do hustější pěny. Vaječná cukrová směs nabyde na objemu. Poté zašlehejte prosátou mouku promíchanou s kypřicím práškem. Těsto vlijte do vymazaného a vysypaného pekáče s vyšším okrajem, uhlaďte stěrkou a upečte při 190 °C. Upečený korpus nechte chvilku stydnout.

2

Krém si připravíte z jednoho litru mléka, cukru a pudinkového prášku nebo Zlatého klasu. Odlijte asi 200 ml mléka a zbytek dejte vařit. Promíchejte cukr s pudinkem, zalijte odlitým mlékem a rozmíchejte. Vzniklou kašičku přidejte k horkému mléku a za stálého míchání uvařte běžným způsobem pudink. Po odstavení do něj vmíchejte lžíci rumu a máslo. Dobře promíchejte.

3

Upečený korpus potřete marmeládou, kterou můžete, je-li hustější, zředit rumem. Pak nalijte vrstvu horkého krému a vyskládejte na celou plochu obdélníkové sušenky.

4

Na sušenky přijde znovu část krému, pak zase sušenky a tak pokračujete, dokud nespotřebujete veškerý krém. Já dávám 3 vrstvy sušenek, ale klidně mohou být jen dvě a vyšší množství krému mezi nimi. Řezy zatižte po celém povrchu dřevěným prkýnkem nebo jiným způsobem a nechejte v chladu ztuhnout.

5

Vychlazené řezy polijte polevou, kterou jste si připravili smícháním rozpuštěné čokolády, ztuženého tuku a lžičky oleje pro vyšší lesk. Polevu hladítkem vyrovnejte nebo posypte třeba ořechy.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.666665
Average: 3.7 (3 votes)