Co je potřeba

  • jakákoliv dýně (jen špagetová je nevhodná)
  • olej
  • sůl
  • hraška nebo mouka
  • koření podle chuti
1

Dýni očistíme, vydlabeme vnitřek a případně oloupáme slupku. Cukety a hokkaido se loupat nemusejí, slupka při smažení změkne. Vydlabaná semena nevyhazujeme, ale usušíme ke konzumaci. Jsou důležitým zdrojem zinku.

Dýňovou dužinu nakrájíme na tenké plátky. Hezky to jde pomocí škrabky na brambory. Možná by to šlo i na plátkovacím struhadle nebo v robotu, ale nemám zkušenost.

2

Připravenou pokrájenou dýni posypeme trochou hrašky nebo polohrubé mouky smíchané s oblíbeným kořením. Lupínky budou po osmažení hezky křupavé. Já preferuji obalení v hrašce a dochucené jen solí.

3

Takto připravené plátky smažíme ve vyšší vrstvě tuku na pánvi, nebo ve fritovacím hrnci. Smažíme-li na pánvi, musíme chipsy občas promíchat.

4

Po dosažení zlaté barvy chipsy scedíme a necháme na ubrousku odsát přebytečný tuk. Po vychladnutí budou krásně křupavé. Stačí je dosolit podle chuti. Přeji dobré chutnání!

Tipy
  • Zkoušela jsem chipsy usmažit v moderním fritovacím hrnci, kam se přidává jen lžička oleje. Není to špatné, ale mají jinou chuť.
  • Budete-li chipsy připravovat z cukety, vymačkejte z ní vodu. Teprve pak obalte a smažte.
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (3 votes)