Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat tvarohové vdolečky s brusinkovou marmeládou | recept

Jak udělat tvarohové vdolečky s brusinkovou marmeládou | recept. Vdolečky s dobrou ovocnou marmeládou a s kopečkem šlehačky byly dříve pravidelnou součástí jídelníčku a každý strávník jim jen těžko odolával. Dnes je doba trochu jiná, mladé rodiny dávají přednost zdravému stravování, alespoň se to tak nazývá, i když skladba potravin není vždy v souladu s tímto pojetím. Anebo kynuté těsto je náročnější přípravou pokrmů? Předkládáme jeden z receptů a jednu z mnoha variant, jak udělat podomácku vdolečky. Tentokrát tvarohové.

Co je potřeba

1/2 kg hladké mouky
1/2 vaničky tvarohu
1 vejce
1/2 kostičky kvasnic
2 lžíce másla (hery)
1/4 malé lžičky soli
3 lžíce cukru

1

Připravíme si nejdříve kvásek – do vlažného mléka nadrobíme kvasnice, posypeme asi tak lžičkou cukru a počkáme, až kvásek vzejde. Mezi tím dáme do mísy mouku, přidáme vajíčko, mléko, rozpuštěné máslo, tvaroh, cukr, trochu soli a kvásek.

2

Těsto pečlivě propracujeme hnětením a necháme na teplém místě kynout. Pokud je v bytě chladno a těsto nechce kynout, pomůžeme mu tím, že dáme mísu s těstem do teplé vody anebo do vlažné trouby. Kynutí se tím urychlí. Musíme být trpěliví, pokud někdo nemá zkušenost s přípravou kynutého těsta, tak kynutí potřebuje jednu hodinu i více času. Jiné to je, když pracujeme s mísou, která je specifická a určená jen pro kynutí těsta. Pak se čas zkrátí více než o polovinu.

3

Nyní těsto vyklopíme z mísy na pomoučněný pracovní stůl nebo vál a rozválíme na 1 cm silnou placku.Vykrajujeme kolečka o průměru podobného skleničce a smažíme na rozpáleném oleji. Smažení jde rychle, i přestože máme nastaven nižší teplotní stupeň, vdolečky jsou brzy zlatohnědé. Obracečkou vdolky otočíme a pečeme z druhé strany.

4

Hotové tvarohové vdolečky můžeme klást na ubrousek, aby odsál přebytečný tuk. Když vdolky trochu zchladnou, pomažeme je navrchu brusinkovou marmeládou.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit čokoládové krokety
Jak připravit čokoládové krokety | recept na čokoládové jednohubky. Čokoládové krokety sice nepatří mezi nejzdravější a nejlehčí dezerty, zkuste si je…