Co je potřeba

1/2 kg hladké mouky
1/2 vaničky tvarohu
1 vejce
1/2 kostičky kvasnic
2 lžíce másla (hery)
1/4 malé lžičky soli
3 lžíce cukru

1

Připravíme si nejdříve kvásek – do vlažného mléka nadrobíme kvasnice, posypeme asi tak lžičkou cukru a počkáme, až kvásek vzejde. Mezi tím dáme do mísy mouku, přidáme vajíčko, mléko, rozpuštěné máslo, tvaroh, cukr, trochu soli a kvásek.

2

Těsto pečlivě propracujeme hnětením a necháme na teplém místě kynout. Pokud je v bytě chladno a těsto nechce kynout, pomůžeme mu tím, že dáme mísu s těstem do teplé vody anebo do vlažné trouby. Kynutí se tím urychlí. Musíme být trpělivý, pokud někdo nemá zkušenost s přípravou kynutého těsta, tak kynutí potřebuje jednu hodinu i více času. Jiné to je, když pracujeme s mísou, která je specifická a určená jen pro kynutí těsta. Pak se čas zkrátí více než o polovinu, kdy je těsto vykynuté.

3

Nyní těsto vyklopíme z mísy na pomoučněný pracovní stůl nebo vál a rozválíme na 1 cm silnou placku.Vykrajujeme kolečka o průměru podobného skleničce a smažíme na rozpáleném oleji. Smažení jde rychle, i přestože máme nastaven nižší teplotní stupeň, vdolečky jsou brzy zlatohnědé. Obracečkou vdolky otočíme a pečeme z druhé strany.

4

Hotové tvarohové vdolečky můžeme klást na ubrousek, aby odsál přebytečný tuk. Když vdolky trochu zchladnou, pomažeme je navrchu brusinkovou marmeládou.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)