Co je potřeba

Množství si určujete sami podle počtu strávníků, proto nepíšu přesný rozpis

  • vepřové maso (krkovice, plec)
  • anglická slanina
  • uzenina (klobása, špekáček)
  • barevné papriky
  • houby
  • cibule
  • pórek
  • rajčata
  • sůl
  • pepř
  • olej 
  • bylinky (dobromysl, rozmarýn, tymián)
1

Maso nakrájíme na kousky, osolíme, okořeníme kořením a sekanými bylinkami, zalijeme několika lžícemi oleje a promícháme. Maso necháme v chladu marinovat (minimálně 1 hodinu).

2

Připravíme si ostatní suroviny. Všechny potřebné ingredience nakrájíme na přibližně stejně velké kousky jako je maso. V létě použijeme lesní houby, mají lepší chuť než pěstované žampiony. Také cibuli můžete nahradit pórkem, grilovaný pórek je vynikající. Kdo se nebojí, může zkusit například ananas. Suroviny volte tak, aby špízy byly barevné a hezké na pohled.

3

Na grilovací jehlu nebo hrocené špejle napichujeme jednotlivé kousky střídavě za sebou. Kousky se při grilování zmenší, proto je mačkejte k sobě. Hotové syrové špízy přetřete mašlovačkou s olejem a můžete okořenit oblíbeným kořením. V létě bychom roztopili gril, ale grilovat můžeme i v zimě v troubě.

4

Na plech vyrovnáme jednotlivé špízy a pečeme je v troubě při teplotě 200 °C. Špízy budou rychle hotovy, ochutnejte a rozhodněte sami, jak dlouho je necháte péci. Někdo má rád zeleninu tvrdší, jiný měkkou. Maso bude díky naložení měkké a křehké. Špízy většinou podáváme s chlebem, ale bramborová kaše se hodí také.

Tipy

Nemáte-li jehly ani špejle, pečte jednotlivé kousky dohromady na plechu jen tak. Při servírování pak každému naložíte od každého něco.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.5
Average: 4.5 (4 votes)