Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat vepřovou panenku s ořechovou krustou | recept

14. Leden 2013

Recept na vepřovou panenku. Umíte připravit vepřovou panenku podle Zdeňka Pohlreicha nebo podle Babicových dobrot? Mezi top recepty patří vepřová panenka s ořechovou krustou, je to výborný pokrm. A jeho příprava je relativně snadná. Nejprve vepřovou panenku očistíme, chvíli pečeme, potřeme směsí s oříšky a nakonec vepřovou panenku pečeme v troubě.

Co je potřeba

800 g vepřové panenky
sůl
drcený barevný pepř
3 lžíce oleje
80 g másla
žloutek
50 g vlašských ořechů
50 g arašídů nesolených
100 g strouhanky
150 ml smetany
petrželka
100 g brusinek

1

Vepřovou panenku odblaníme, omyjeme, osolíme a okořeníme. V pekáčku rozpálíme olej a vepřovou panenku opečeme.

2

Máslo nakrájíme na kousky. Ořechy i arašídy umeleme. V misce promícháme máslo se žloutkem, strouhankou a ořechy.

3

Směs naneseme ze všech stran na maso. Obalenou vepřovou panenku vložíme do pekáčku s olejem a pečeme v předehřáté troubě na 180°C asi 20 minut.

4

Po upečení vepřovou panenku vyjmeme z pekáče a udržujeme teplé. Do výpeku vmícháme brusinky a povaříme je.

5

Přilijeme smetanu a necháme ji přejít varem. Vepřovou panenku nakrájíme na plátky, na talíři je podlijeme brusinkovou omáčkou a zdobíme petrželkou.

6

Vepřová panenka je podle receptu hotová a připravená k podávání. Dobrou chuť!

Autor: KJersey
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak uvařit hovězí nadivoko | recept
Hovězí nadivoko | recept. V tradiční české kuchyni se víno využívá poměrně málo. Jedním z pokrmů s vínem jako ingrediencí je hovězí nadivoko, kte…