Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat vynikající bramborový salát | recept

20. Prosinec 2016

Bramborový salát | recept. Štědrý večer se nezadržitelně blíží a kapra nebo řízek si bez bramborového salátu na štědrovečerní tabuli, jen těžko dokážeme představit. Odkud bramborový salát pochází, zůstává velkou neznámou. Rozhodně však bramborový salát neodmyslitelně patří k českému štědrovečernímu menu. Ovšem uvařit ten správný bramborový salát je velké umění. My vám dnes jeden výtečný recept na tuto pochutinu přinášíme.

Co je potřeba

• 7 středních brambor • 1 cibule • 100 g petržele (kořenu) • 100 g celeru • 200 g mrkve • 100 g sterilovaného hrášku • 100 g sterilovaných okurek • 2 vejce • 1 jablko • 50 g uzené slaniny (špeku) (kdo chce, může vynechat) • 100 g majonézy • 100 g tatarské omáčky • ocet (na vaření celerového nálevu) • sůl • pepř • cukr

1

Pustíme se do přípravy bramborového salátu. Začneme hned kořenovou zeleninou. Mrkev a petržel očistíme a uvaříme rozkrojené jen podélně v hrnci s mírně osolenou vodou.

2

Brambory uvaříme ve slupce, uvařené oloupeme a nakrájíme na kostičky. Uvařenou mrkev a petržel nakrájíme taktéž na kostičky a přidáme spolu s uvařeným a nakrájeným vajíčkem do mísy k bramborám. Celer očistíme, nakrájíme na menší kostičky syrový a vaříme ho ve sladkokyselém nálevu (1,5 dl vody, 1/4 čajové lžičky soli, 3 čajové lžičky cukru a 3 čajové lžičky octa). Uvařený celer přidáme do mísy i s nálevem.

3

Cibuli nakrájíme na malé kostičky a na cedníku přelijeme vroucí vodou. Přidáme do mísy spolu s hráškem, nakrájenými okurkami, jablkem ─ opět na kostičky. Nakonec rozpustíme špek. To, co máme v míse, zalijeme pouze puštěným tukem. Necháme odstát a zamícháme, až jsou všechny ingredience důkladně vychladlé. Podle chuti ještě dosolíme a dopepříme. Takto připravený salát můžeme již podávat jako dietnější variantu. A pro ostatní vmícháme majonézu a tatarskou omáčku.

4

Bramborový salát je nejlepší, když je odleželý. Udělejte si ho tedy s předstihem, nejméně 1 den před štědrovečerní večeří.

Autor: loglindak | Zobrazit autorská práva

Foto k receptu na bramborový salát: autorka

Hodnocení
José (neověřeno) | Čt, 03/10/2016 - 21:18

O kvalite "vynikajícího bramborovñeho salátu" nepochybujem.
Napriek tomu nemôzem pochopit tú kombináciu ako prílohu k rybe (kapor sa tu povazuje za nejedlú rybu a preto sa nepredáva!), vysmázanému reznu atd.
V kulinársky civilizovaných krajinách je Ruský salát (tak sa totizto nazýva) pouzívaný ako malé jedlo napr. medzi ranajkami a vecerou, alebo ako lahké studené predjedlo, ale nikdy! ako príloha k rybe ci mäsu.
Neviem si predtavit, ze by mi vo Viedni ci Miláne predlozili Wiener Schnitzel ci Scaloppini alla milanesa s majonézovým salátom.
Tá kombinácia mi pripomína zvrátené chute Anglicanov (napr. Kelová omácka s jahodovou zmrzlinou - kel je v cestine kapusta, nie zelí).

Další zajímavé články