Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat zahradní ohniště

Jak udělat zahradní ohniště | tipy. K dokonalé relaxaci na zahradě patří posezení u ohně. Vybudování zahradního ohniště zabere dva dny času. Materiál seženete téměř zdarma, na vesnici se každý rád zbaví starých cihel, kamenů a jiných zbytků. Při večerním opékání špekáčků na ohni pak zapomenete na bolavá záda ze stavby.

Co je potřeba

  • rýč
  • štěrk
  • kámen
  • cihly
  • kačírek
  • písek
1

Nejprve si na zahradě vyhlédneme vhodné místo. Ohniště nesmí být příliš blízko budov nebo dřevěných zahradních prvků. Nemělo by být ani v těsné blízkosti keřů nebo vzrostlých květin, žár z ohně by je mohl poškodit. Na rovině se bude ohniště lépe zakládat, než na svahu.

Z vybraného místa odstraníme travní drn na hloubku rýče (využijeme ho v zahradě na jiném místě).

2

Rozmyslíme si, zda-li vytvoříme ohniště jen jako „díru“ v zemi, nebo okolí zpevníme.

Na odkrytý terén nasypeme štěrkovou vrstvu a srovnáme do roviny. Na štěrk přijde pískové lože, do kterého budeme ukládat kameny, cihly či dlažební kostky. Po obvodu budoucího ohniště vytvoříme obrubu z cihel, dlažebních kostek, kamenů nebo jiného materiálu. Jednotlivé prvky můžeme spojovat betonem, nebo je nechat volně.

3

Dno ohniště vyložíme stejným materiálem, pevně ho usadíme v písku, srovnáme do roviny a spáry mezi cihlami nebo kameny vymažeme betonem nebo vysypeme pískem. Ohniště může mít obrubu několik cihel nad terénem, pak se na něj může položit mřížka nebo kamenná deska na grilování. Jestliže zůstane v jedné rovině s terénem, musíme upravit okolí. Hezky vypadá zpevněný povrch v okolí ohniště. Nic pak nebrání pohodlnému sekání trávy v okolí.

4

K zahradnímu posezení u ohniště se hodí různá sezení z dřevěných špalků, dřevěné lavičky a jiné stylové doplňky. V době, kdy se ohniště nevyužívá, poslouží pro nádoby s květinami.

Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články