Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat žampiony v sýrovém těstíčku | recept

Žampiony jsou velmi chutnou a pro lidské zdraví prospěšnou potravinou. Mají antioxidační schopnosti, pozitivně ovlivňují spalování tuků a mají ještě mnoho dalších podpůrných účinků. Ale známe to všichni, každý člověk má jiné chutě, takže pro někoho jsou žampiony delikatesou, pro jiného něco nedobrého. Pokud patříte mezi skupinu lidí, kteří mají obecně houby rádi, udělejte si žampiony v sýrovém těstíčku.

Co je potřeba

300 až 500 gramů žampionů, 2 vejce, hladká mouka, bramborový škrob Solamyl, olej nebo tuk na smažení, sýr na strouhání

1

Smažené žampiony v těstíčku jsou jednoduchým receptem, pracně nenáročné, jejich příprava nevyžaduje mnoho času. Žampiony umyjeme, seřízneme částečně nožku (část ji může v kloboučku zůstat) tak, aby se daly z obou stran osmahnout. Odříznuté nožky použijeme na osmažení také, je škoda je znehodnotit. Stáhneme vrchní blanku z kloboučku žampionu.

2

Nastrouháme sýr na hrubém struhadle, rozšleháme 2 až 3 celá vajíčka se 2 lžícemi hladké mouky, mouku můžeme nahradit bramborovým škrobem Solamyl. Do rozšlehané směsi vmícháme nastrouhaný sýr, která tímto máme připravenou k obalování žampionů.

3

Umyté a oloupané žampiony obalíme v sýrové směsi a pohotově dáme na rozpálenou pánev s olejem (tukem), aby směs nestékala. Opékáme z každé strany asi 7 minut. Při smažení žampiony nepropichujeme, aby z nich nevytékala šťáva. Hotové podáváme s nějakou přílohou, nebo s pečivem. Chutnají skvěle i jako samostatný pokrm.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články