Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat zelné placky ze syrového zelí | recept

Zelné placky ze syrového zelí | recept. Vyzkoušejte zelné placky trochu jinak podle dnešního receptu. Jsou výborné teplé a studené chutnají možná ještě více. Placičky se mohou podávat při různých příležitostech jako součást pohoštění. Věřím, že vám zachutnají stejně jako mně.

Co je potřeba

Těsto:

  • 400 g vařených brambor
  • 170 g hrubé mouky
  • 1 vejce
  • 1/2 lžičky soli

Náplň:

  • 250 g kysaného zelí
  • 100 g škvarků
  • 1 menší cibule
  • sůl
  • mletý pepř
  • lžíce sádla
  • volitelně tvrdý sýr na posyp
1

Začněte tím, že si nejprve připravíte náplň. Na sádle osmahněte cibuli pokrájenou na kostičky. Přidejte vymačkané zelí, škvarky, osolte a opepřete. Společně vše promíchejte a odstavte. Zelí musí zůstat syrové.

2

Uvařené brambory, nejlépe z předešlého dne, nastrouhejte najemno a promíchejte se solí a moukou. Přidejte celé vejce a rukama vypracujte tužší nelepivé těsto.

3

S bramborovým těstem se musí pracovat ihned po dokončení, jinak řídne, proto ihned pokračujte. Na podložce těsto podsypte moukou a vyválejte na plát asi půl centimetru silný. Vykrajujte kolečka taková, aby vám vyhovovala velikost. Nemusíte mít speciální vykrajovátko, stejně dobře poslouží hrnek nebo sklenička.

4

Vykrájená kolečka z bramborového těsta poskládejte na plech vyložený papírem na pečení. Na každé kolečko lžící navrstvěte náplň a jestliže máte rádi sýr, trochu ho přidejte navrch. Pečte ve vyhřáté troubě při 190 °C do zrůžovění.

Tip:

Škvarky můžete zaměnit za kostičky slaniny nebo uzeného masa.

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirky K.

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Jak připravit zelník na plech | recept. Pokud Vám chutnají zelné placky, ale nechce se Vám trávit příliš času u plotny, máme pro Vás dobrou zprávu. V…
Placky z dýně | recept. Využijte nabídky podzimních trhů a zkuste si doma uvařit nějaký pokrm z dýně. Dýně obsahují vitamin C a některé vitaminy skupi…