1

Koupelna jako semeniště nečistoty

Koupelna má vlhké klima, což z ní dělá místo, kde se nejlépe daří bakteriím a roztočům. Na 1 cm² se může nacházet až několik desítek tisíc bakterií, které ohrožují vaše zdraví. Bakterie se nejraději množí na vlhkých a tmavých místech. To je například v rozích místnosti, pod lahvemi se šamponem, sprchovým gelem, u odpadu, na sprchové hlavici a na dalších místech. Mnoho z nich se rádo usazuje a množí v houbě na mytí. Tu byste měli po každém použití pověsit a nechat odkapat. Houbu je doporučováno měnit každých cca 8 týdnů. Bakterie se také rády usazují ve spárách, stejně tak jako plísně. Daří se jim také v těžko přístupných místech – např. za koupelnovým nábytkem, pod pračkou apod.

Kromě bakterií a plísní je koupelna ohrožena vznikem vodního kamene. Objevuje se na sprchové hlavici, kohoutku a odpadu. Není zdraví škodlivý, vadí po stránce estetické. I s ním si nová technologie úklidu koupelny hravě poradí!

2

Nanotechnologie a revoluce v úklidu

Nanotechnologie je moderní vědecký obor, který zkoumá působení atomů. Záměrně s nimi manipuluje s jediným cílem – vytvořit materiály a látky s výjimečnými vlastnosti. V rámci nanotechnologie také vznikají roboti, miniaturní stroje složené z atomů, které fungují stejně nebo lépe jako klasická zařízení, ovšem jsou i tisíckrát menší. Poznatky z nanotechnologie v současné době prosakují do běžného života. Jedním z důkazů je revoluční technologie čištění, která umí efektivně ničit nečistoty a současně vytvořit na povrchu vysoce odolnou ochrannou vrstvu.

3

Princip lotosového květu

Nanotechnologie v oblasti úklidu využívá princip lotosového květu. Jak známo, lotosové květy vyrůstají z bahna, přesto jsou dokonale čisté. Je to díky unikátní struktuře povrchu rostliny. Vědci odhalili, že se na povrchu květu a listů nachází tenké hrbolky vysoké jednu miliardtinu metru. Ty nedovolí, aby se nečistoty z bahna dostaly k povrchu, stékají po něm dolů. Díky tomu zůstává rostlina dokonale čistá. Právě tento efekt vědci napodobili pomocí nanotechnologie. Výsledkem je revoluční způsob čistění a ochrany povrchů pomocí speciálních přípravků a hadříku.
4

Jak nanotechnologie funguje v praxi?

Na úklid v koupelně se používají přípravky s unikátní složením a speciální hadřík. Přípravky využívající efekt lotosového květu vytváří na povrchu ochranný film, a tak zabraňují usazování nečistot a bakterií. Používají se na všechny povrchy koupelny – tj. na keramické obklady, sklo i na sanitární keramiku.

Aplikace je snadná: Přípravek se v tenké vrstvě nanese na povrch a za pomoci hadříku se rozetře. Vytvoří se ochranná vrstva, která zabraňuje usazení nečistot i vodního kamene. Díky nanotechnologii se doba čištění zkracuje až o třetinu. Není třeba koupelnu umývat každý den. Nanotechnologie nabízí ochranu povrchů před usazováním vodního kamene a špíny až po dobu 12 měsíců. Čas od času stačí povrchy jen otřít hadříkem a získáte jistotu, že vaše koupelna bude dokonale čistá a bezpečná.

5

Kde koupit?

Set nano ochrana skla a keramiky proti usazování špíny a vodního kamene koupíte na www.nano-concept.cz. Najdete zde i přípravky na efektivní čistění auta, kovů, textilií, dřeva a dalších povrchů.

Tipy

[Video] Podívejte se na video, které ukazuje princip lotosového květu na textilu.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3
Average: 3 (2 votes)