Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udržovat dřevěný zahradní nábytek | rady

Jak udržovat dřevěný zahradní nábytek | rady. Dřevěný zahradní nábytek skvěle doplňuje jakoukoli zahradu. Je krásný, elegantní a pohodlný. Ale aby nám vydržel svěží déle než jednu sezonu, je potřeba dodržovat několik jednoduchých rad.

Co je potřeba

dřevěný zahradní nábytek

1

Koupě zahradního nábytku

V létě velké teplo, v zimě sníh, mráz a spousta vlhkosti. To jsou podmínky našeho klimatického pásu. Dřevo je ale materiál přírodní a bez náležité údržby nebude tomuto obtížnému prostředí odolávat dlouho. A s pravidelnou péčí o dřevěný zahradní nábytek je nejlepší začít už po nákupu. Dřevěný zahradní nábytek přinesený z obchodu je s největší pravděpodobností mořený a natřený olejem. Přesto neuškodí ho ihned po příchodu domů zbrousit a důkladně natřít mořidlem. Používáme čistý plochý štětec a tahy skládáme odshora dolů. Po zaschnutí použijeme ještě speciální regenerační olej na dřevo.

2

Vhodné místo pro dřevěný zahradní nábytek

Celý den na přímém slunci nebo dešti, v noci pokropený rosou. Jestliže jste byli dodnes na takovýto režim u svého nábytku zvyklí, zapomeňte na to. Zvlášť při očekávaném dešti je nutné přenést dřevěný zahradní nábytek pod střechu, alespoň do zahradního altánu. Polstrování odepneme a odneseme domů, aby nenavlhlo, stůl překryjeme plastovou fólií.

3

Skvrny a škrábance

Skvrny a další znečištění je dobré omýt ihned, jakmile si jich všimnete. Použijte kuchyňskou houbičku a vodu s přídavkem saponátu. Použít můžete i speciální čistící prostředky, které navíc dřevo oživí. Po aplikaci ale nezapomeňte místo omýt ještě čistou vodou a dobře osušit. Na nevzhledné škrábance použijte brusnou houbičku o zrnitosti 180 – 220 a povrch jemně přebruste. Ošetření doplňte ještě přetřením mořidlem.

4

Zimování zahradního nábytku

Před i po sezóně ošetřete dřevěný nábytek mořidly a regeneračními oleji. Teakový olej je olej pro ochranu zahradního nábytku z teakového dřeva. I když se někteří výrobci dušují, že jejich výrobky snesou i hluboké mrazy a tlusté pokrývky sněhu, nevěřte jim. Pouze pokud vlastníte nábytek např. z extrémně odolného teakového dřeva, můžete si dovolit ponechat ho venku po celý rok. V opačném případě najděte nejlépe suchý sklep nebo garáž a stoly a židle přeneste dovnitř před prvním sněhovým popraškem. Vše zakryjte papírem nebo textilií. Nepoužívejte plastové fólie, pod kterými se drží vlhkost a s ní i nejrůznější plísně a hniloba.

Autor: notburga
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na teakový zahradní nábytek | rady
Jak na čištění nábytku | rady
Jak opravit zahradní dřevěný nábytek