Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct banánový drobenkový dezert | recept

Banánový drobenkový dezert | recept. Následující, velmi jednoduchý a rychlý dezert využijete tehdy, budete-li potřebovat zpracovat přezrálé banány. Dezert se dá připravit i zcela bez přidaného cukru, banány jsou sladké dost a komu by to nestačilo, může dezert pokapat medem.

Co je potřeba

  • 4 velké banány
  • 125 g hladké mouky
  • 125 g másla
  • 100 g moučkového cukru
  • 1 vejce
  • tuk na vymazání pekáčku
1

V misce promíchejte mouku, moučkový cukr a vejce. Prsty vše zpracujte do drobných hrudek.

2

Připravujete-li dezert bez cukru, místo 125 g mouky použijte jen 60 g, přidejte 60 g strouhaného kokosu a hrst rozinek naložených v rumu. Udělejte drobenku stejným způsobem.

3

Hodně zralé banány nakrájejte na kolečka a rozložte po celém dně menšího pekáčku v jedné vrstvě. Nezapomeňte vymazat máslem.

4

Banány zasypte drobenkou a lehce ji přitlačte. Tuk nakrájejte na tenoučké plátky a pokryjte jimi celý povrch dezertu. Tuk můžete také v hrnku rozpustit a drobenku přelít. To záleží na vás, výsledek bude stejný. Pečte asi 25 minut při teplotě 190 °C, do zezlátnutí.

5

Teplý dezert se při krájení rozsýpá. Po vychladnutí se zpevní a jde dobře krájet na porce. Ozdobit dezert můžete neslazenou ušlehanou smetanou a hoblinkami hořké čokolády.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct Šalamounovy řezy | recept
Šalamounovy řezy | recept. Tento recept na Šalamounovy řezy znám již odmalička. Vcelku brzy jsem ho pak začala péct sama, je to šťavnatý koláč, který…