Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct „Blondies“ – brownies z bílé čokolády | recept

Jak upéct „Blondies“  –  brownies z bílé čokolády | recept. Ano, skutečně! Brownies se jednoduše přebarvilo na blond, a že mu to sluší! Milovníci bílé čokolády přece nemohou být ochuzeni o dobrotu jakou klasické brownies je. Moučník s křupavým povrchem, uvnitř vláčný až tekutý. Tato bílá verze doplněná lískovými oříšky dokonale uspokojí chuťové pohárky volající po sladkém.

Co je potřeba

Uvedené množství odpovídá formě srnčí hřbet o velikosti 12 cm x 30 cm

  • 150 g másla
  • 150 g kvalitní bílé čokolády
  • 2 velká vajíčka
  • 100 g krupicového cukru
  • 75 g hladké mouky
  • 75 g lískových oříšků
  • špetka soli
1

Nejdříve čokoládu s máslem rozpusťte ve vodní lázni a promíchejte. Nechejte pozvolna chladnout.

2

Mezitím vejce s cukrem vyšlehejte do pěny. Pomožte si šlehacími metlami.

3

K vyšlehaným vajíčkům s cukrem postupně pomalu vmíchejte zchladlou čokoládovou směs.

4

Přidejte prosátou hladkou mouku a špetku soli.

5

Na závěr do směsi vsypte nahrubo nasekané oříšky a promíchejte.

6

Vlijte do formy vyložené pečicím papírem a pečte v předem vyhřáté troubě při 170 ˚C  30 – 35 minut. Respektive tak dlouho, až je povrch pevný, mírně lesklý, ale suchý. Vnitřek by měl zůstat lehce tekutý, tudíž trik se zapíchnutou špejlí na zkoušku, zda je moučník upečený, nebude fungovat.

7

Upečené „blondies“ nechejte ve formě vychladnout, během chladnutí ještě trochu zpevní. Krájejte raději menší kousky, brownies v bílém přelivu je opravdu sladké.

Nahrubo nasekané lískové oříšky můžete před přidáním do těsta ještě nasucho opražit. Zvýrazníte tak jejich chuť.

Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články