Co je potřeba

  • 100 g polohrubé mouky
  • 100 g hrubé mouky (+ na vysypání formy)
  • 200 g celozrnné pšeničné mouky (jemně mleté)
  • 1 kypřicí prášek do pečiva
  • 180 g krupicového cukru
  • 1 vejce
  • 400 ml podmáslí
  • 120 ml rostlinného oleje (+ případně na vymaštění formy)
  • moučkový cukr na posypání
1

Jako první si předehřejeme troubu na teplotu 220 ˚C, horkovzdušnou na 200 ˚C. Dále si připravíme hlubší mísu, do ní rozklepneme vejce a přisypeme cukr, společně je pak utřeme do pěny. Případně si můžeme pomoci ručním šlehačem. Jakmile nám vznikne hladká pěna hustší konzistence, přilijeme olej, podmáslí a prošleháme, aby se všechny ingredience propojily.

2

V dalším kroku prosijeme postupně polohrubou a hrubou mouku spolu s kypřicím práškem a poté vše pomalu vmícháváme do vaječné směsi. Zpracujeme na měkké, vláčné těsto.

3

Následně si vymastíme a vysypeme formu na bábovku, silikonovou můžeme lehce vylít studenou vodou. Do vysypané formy rozetřeme těsto a uhladíme povrch. Bábovku vložíme na prostřední mřížku v troubě a pečeme zhruba 45 minut (podle výkonnosti trouby). Jak na tom těsto je, poznáme klasicky pomocí špejle.

4

Bábovku vyjmeme z trouby, necháme zcela zchladnout a následně ji opatrně vyklopíme z formy. Před podáváním můžeme bábovku pocukrovat, případně ji doplnit kopečkem zakysané smetany nebo bílého jogurtu a čerstvým či kompotovaným ovocem.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno