Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct čokoládové briošky | recept

Čokoládové briošky | recept. Briošky představují tradiční francouzské pečivo, které se v každé části Francie připravuje jinak. Společným znakem rozličných druhů briošek je pouze ten, že jsou pečeny ze sladkého kynutého máslového těsta. V následujícím článku najdete recept na trochu zdravější a lehčí čokoládové briošky. Ty tradiční jsou totiž připravovány z velkého množství másla a bílé pšeničné mouky.

Co je potřeba

  • 150 g hladké špaldové mouky
  • 150 g celozrnné špaldové mouky
  • 50 g povoleného másla
  • 125 ml mléka
  • 1 vejce a 1 žloutek na potření
  • 10 g čerstvého droždí (nebo 2 lžičky sušeného)
  • 1 lžička třtinového cukru
  • 1 bio vanilkový cukr
  • špetka soli
  • 200 g čokolády
1

Nejprve připravíme kvásek následujícím způsobem: Do mísy rozdrobíme droždí, zasypeme jej lžičkou třtinového cukru a lžičkou mouky a vše zalijeme 60 ml vlažného mléka. Kvásek necháme pod utěrkou vykynout.

2

V jiné míse smícháme změklé máslo s vanilkovým cukrem, přisypeme mouku a sůl, přidáme vejce a přilijeme vykynutý kvásek a zbylé vlahé mléko. Vypracujeme hladké těsto, které necháme pod utěrkou asi hodinu a půl kynout.

3

Následně z něj na pomoučeném vále vyválíme asi 5 mm silný plát a vykrájíme z něj kolečka o průměru cca 5 - 7 centimetrů (např. pomocí hrnečku nebo sklenice).

4

Na každé kolečko položíme kostičku čokolády a přehneme jej napůl a ještě jednou napůl (viz ilustrační fotografie).

5

Skládáme je po třech do papírových košíčků na muffiny nebo do formy na muffiny vymazané rostlinným olejem, případně do silikonových formiček.

6

Briošky potřeme žloutkem rozšlehaným s trochou vody či mléka a necháme je ještě asi 20 minut vykynout na teplém místě. Poté je dáme péct do trouby vyhřáté na 180 °C asi na 20 - 25 minut dozlatova.

  • Z uvedeného množství připravíme asi 15 ks briošek.
  • Briošky můžete plnit i jinými náplněmi nebo je upéct bez náplně a podávat mazané třeba máslem a džemem.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na domácí Ferrero Rocher