Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct cukroví plněné ořechy | recept

Ořechy plněné krémem jsou oblíbeným drobným cukrovím nejen na Vánoce a svatby. Spojení ořechového těsta a máslového krému je chuťový zážitek. Ořechy se mohou péci z vlašských i lískových ořechů. Lískové oříšky mají jemnější chuť než vlašské. Vlašský ořech zase zajímavěji a výrazněji chutná. V kombinaci s kakaovým těstem je „vlašák“ jednoznačný vítěz. Cukroví se peče ve formičkách, s těstem se dobře pracuje, nelepí se a je tvárné. Práce bude bavit i děti, plnění formiček je většinou baví.

Co je potřeba

Tmavé těsto:

  • 170 g prosáté hladké mouky
  • 100 g moučkového cukru
  • 130 g másla
  • 70 g strouhaných ořechů
  • 1 žloutek
  • 4 polévkové lžíce kakaa
  • citronová kůra z poloviny citronu

Světlé těsto:

  • 300 g hladké mouky
  • 150 g másla
  • 120 g moučkového cukru
  • 50 g ořechů
  • 1 bílek

Náplň:

  • máslo
  • cukr
  • ořechy
1

Z uvedených surovin si připravíme těsta. Sypké suroviny promícháme, pak přidáme vejce, máslo a vše důkladně propracujeme, aby nám vznikla obě těsta. Dáme je nejméně na hodinu odpočinout do chladu. Těsto si můžeme připravit i na později, v chladničce vydrží 3 dny.

2

Z těsta odebíráme kousky a vtlačujeme je do ořechových formiček. Formičky se nemusejí vymazávat, těsto je dostatečně mastné a cukroví se vyklápí velmi snadno. Pečeme nejprve ze světlého těsta a pak teprve z tmavého. Kdyby nám totiž ve formičkách zůstaly tmavé drobečky, ořechy by byly kropenaté. Ořechy pečeme ve vyhřáté troubě při 170 °C asi 7 minut. Každá trouba peče jinak, takže čas je orientační.

3

Upečené cukroví lehkým ťuknutím hranou formičky o podložku vyklopíme. Jde to snadno, cukroví je pevné a neláme se. Po vychladnutí uskladníme na chladném místě. Plníme vždy jednu světlou a jednu tmavou polovinu k sobě. Nepoléváme ani necukrujeme, plníme máslovým krémem.

4

Krém na plnění ořechů si připravíme z utřeného másla, strouhaných ořechů a cukru, popř. kakaa a rumu. Množství a poměr surovin si upravíme podle své chuti a požadovaného množství krému. Ořechy plníme krátce před příležitostí, ke které je plánujeme podávat a skladujeme je v chladu.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct kokosky s medem | recept
Kokosky s medem | recept. Kokosky jsou oblíbené nejen jako vánoční cukroví, ale mohou se upéct kdykoliv celý rok. Jsou trvanlivé, nenáročné na příprav…
Jak upéct rozinkové cukroví | recept
V tuto dobu už mnohé hospodyňky vyhledávají recepty na vánoční cukroví, ať už na stránkách časopisů, nebo na netu. Také se ráda nechávám inspirovat a…