Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct domácí česnekovo-bylinkové bagety | recept

Domácí česnekovo-bylinkové bagety | recept. Pokud hledáte tip na jednoduché, chutné a zároveň kvalitní pečivo, máme pro Vás vyzkoušený recept na domácí česnekovo-bylinkové bagety. Podobné bagety seženete jako mražený polotovar i rozpečené v supermarketu, suroviny použité pro jejich výrobu však neohlídáte. Kromě kynutí těsta je příprava velmi rychlá, proto si tyto voňavé bagety raději upečte doma z čerstvých ingrediencí.

Co je potřeba

Co je potřeba na těsto:

  • 400 g hladké špaldové mouky (můžete použít klidně celozrnnou) + trocha hrubé na podsypání
  • 5 lžic olivového oleje
  • 250 ml vlahého mléka (lze nahradit vodou)
  • ½ kostky droždí
  • 1 lžička třtinového cukru
  • ½ lžičky soli
  • pečicí papír

Na česnekovo-bylinkové máslo si připravíme:

  • 60 g másla
  • 3 lžíce nasekaných čerstvých bylinek
  • 2 – 3 stroužky česneku
  • sůl dle chuti
1

Nejprve připravíme z čerstvého droždí, třtinového cukru, 3 lžic špaldové mouky a poloviny vlahého mléka kvásek. Necháme jej pod utěrkou asi 10 minut vzejít. V jiné míse smícháme zbylé vlahé mléko s olivovým olejem, přidáme vzešlý kvásek a nakonec do těsta zapracujeme špaldovou mouku a sůl. Těsto necháme kynout zhruba hodinu na teplém místě.

2

Následně těsto rozdělíme na 2 – 4 stejně velké díly. Z každého kousku vyválíme na pomoučeném vále tenkou bagetu. Bagety několikrát nařízneme nožem, umístíme je na plech vyložený pečicím papírem a necháme je ještě asi čtvrt hodiny kynout.

3

Mezitím smícháme povolené máslo s nasekanými čerstvými bylinkami, prolisovaným česnekem a solí. Měla by vzniknout kašička, kterou poté pomocí lžičky naplníme mezery vzniklé naříznutím baget.

4

Bagety pečeme v troubě vyhřáté na 180 °C dozlatova, což trvá v závislosti na velikosti baget asi 40 – 60 minut. Domácí česnekovo-bylinkové bagety se skvěle hodí jako příloha k salátům, středomořským pokrmům, rajčatovým polévkám, ale i grilované zelenině, rybě či masu apod.

Pro přípravu bylinkového másla můžete použít třeba čerstvou petrželku, bazalku, pažitku, saturejku, oregano a mnoho dalších druhů bylinek. Na jaře přidejte klidně i mladé kopřivy, medvědí česnek nebo popenec.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct domácí rohlíky
Jak upéct domácí rohlíky | recept na domácí pečivo. Pečení domácího pečiva se v posledních letech stalo módou. Kdo někdy nezkusil upéct chléb nebo roh…
Jak upéct špaldové housky | recept
Špaldové housky | recept. Už Vás nebaví kupovat si v obchodech pečivo z mraženého polotovaru, které nechutná moc dobře a hlavně nevydrží dlouho čerstv…
Jak připravit domácí prejt
Dnešní recept se rozhodně nedá považovat za zdravé jídlo, ale občas si dopřát třeba domácí prejt nikomu neuškodí. Prejt byl mojí nejoblíbenější zabíja…