Co je potřeba

Na těsto budeme potřebovat:
500 g jahod
200 g polohrubé mouky
200 g hrubé mouky
1/2 prášku do pečiva
150 g krupicového cukru
1 vejce
500 ml podmáslí
125 ml rostlinného oleje

Na drobenku si připravte:
130 g hrubé mouky
60 g másla
130 g krupicového cukru (můžete použít i třtinový)

1

V prvním kroku si připravíme jahody. Zbavíme je šťopek, omyjeme a nakrájíme na čtvrtky. Pokud bychom používali mražené jahody, necháme je povolit a trochu slijeme vodu, kterou pustí. Poté se pustíme do přípravy těsta. Do menší mísy prosijeme mouku s práškem do pečiva.

2

Do jiné mísy rozklepneme vejce a přisypeme cukr. Obě suroviny vyšleháme do pěny. Následně do vaječné směsi přidáme prosátou mouku, promícháme. Nakonec vlijeme podmáslí a olej, všechno zpracujeme na měkké těsto.

3

V dalším kroku plech lehce polijeme vodou, aby pečicí papír, kterým plech potáhneme, lépe přilnul a těsto nám šlo dobře rozprostřít. Na plech vyložený pečicím papírem opatrně nalijeme připravené těsto.
.

4

Troubu předehřejeme na teplotu 220 ˚C, u horkovzdušné trouby nastavte teplotu přibližně o 20 °C méně. Připravené těsto rovnoměrně poklademe nakrájenými jahodami.
.

5

V hlubší míse si připravíme drobenku. Připravíme ji tak, že do mísy nasypeme cukr i mouku a přidáme na kostky nakrájené máslo. Drobenku propracujeme pomocí prstů a posypeme jí koláč.

6

Plech vložíme doprostřed trouby a pečeme přibližně 40 minut, dokud drobenka nezezlátne. Koláč můžeme podávat i vlahý nakrájený na řezy. Přeji vám dobré chutnání!

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.666665
Average: 4.7 (3 votes)