Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct jarní dort s tulipány | recept

Jarní dort s tulipány | recept. Jaro je tady a s ním konečně i rozkvetlé květiny, kterých však není nikdy dost. Oslavte proto příchod jara i v kuchyni a upečte si jarní dort s tulipány podle našeho receptu. Postup je velmi rychlý a jednoduchý, dort navíc není příliš sladký ani tučný.

Co je potřeba

Co je potřeba pro přípravu těsta:

  • 3 vejce
  • 100 g třtinového cukru
  • 2 lžíce rostlinného oleje
  • 2 lžíce vody
  • 150 g hladké špaldové mouky
  • 2 lžičky prášku do pečiva

Na krém budeme potřebovat:

  • 1 tučný měkký tvaroh
  • 1 smetana ke šlehání
  • ztužovač šlehačky
  • 50 g moučkového cukru

Na květinové ozdoby si připravte:

  • Marcipán (pravý či falešný ze sušeného mléka)
  • Potravinářské barvivo (nejlépe z přírodních surovin, které seženete v některých prodejnách se zdravou výživou a samozřejmě na internetu)
1

Těsto na korpus připravíme následujícím způsobem: vejce ušleháme s třtinovým cukrem do pěny, přilijeme vodu a olej a nakonec vmícháme mouku smíchanou s práškem do pečiva. Těsto důkladně rozšleháme.

2

Dortovou formu vyložíme pečicím papírem a vlijeme do ní připravené těsto.

3

Korpus pečeme v troubě vyhřáté na 180 °C asi 15 - 20 minut.

4

Mezitím vyšleháme dobře vychlazenou smetanu smíchanou se ztužovačem šlehačky, přidáme tvaroh a cukr a vše dobře rozmixujeme.

5

Marcipán obarvíme pomocí potravinářského barviva (dle návodu na obalu). Následně z něj tvarujeme libovolné jarní květiny. Zkuste z oranžově, žlutě nebo červeně obarveného marcipánu uválet kuličku, protáhněte ji do tvaru tulipánu a poté pomocí nože nařízněte ve středu kříž. Do středu poté stačí obtisknout brčko. Ze zeleného marcipánu vyválejte stonek a listy. Fantazii se však meze nekladou, jednotlivé okvětní lístečky je možné vyrobit pomocí vykrajovačky (na internetu seženete i sady pro vykrajování květin, případně nástroje k jejich vytvarování).

6

Korpus také necháme vychladnout a poté jej potřeme (nebo nazdobíme pomocí cukrářského sáčku) tvarohovo-smetanovým krémem a následně jej dozdobíme marcipánovými tulipány.

Pokud chcete korpus namazat i uvnitř (ať již krémem, tvarohem nebo třeba džemem), upečte jej nejlépe z dvojnásobné dávky. Korpus z výše uvedeného množství surovin je asi 2 cm vysoký.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na domácí Ferrero Rocher