Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct jednoduchý pomerančový dort s ořechy | recept

Jednoduchý pomerančový dort s ořechy | recept. Pokud potřebujete zpracovat přebytečné pomeranče nebo si chcete připravit snadný a chutný moučník, určitě si zkuste upéct jednoduchý pomerančový dort s ořechy. Skvěle chutná samotný, ale poradíme Vám také, čím jej případně vylepšit, pokud upřednostňujete dekorativnější vzhled moučníku. Postup přípravy je velmi rychlý a jednoduchý.

Co je potřeba

  • 100 g třtinového cukru
  • 1/2 balení prášku do pečiva
  • 2 vejce
  • 10 lžic rostlinného oleje
  • 10 lžic vody
  • 200 g polohrubé špaldové mouky
  • 2 lžíce kakaa
  • 1 velký pomeranč
  • 100 g vlašských či jiných ořechů
  • dortová forma, máslo a hrubá mouka na vymazání a vysypání
1

Oddělíme žloutky od bílků a žloutky posléze vyšleháme s třtinovým cukrem do pěny. Následně do pěny vmícháme vodu a rostlinný olej.

2

Přisypeme mouku smíchanou s práškem do pečiva, kakao a poté přidáme i pomeranč, který jsme předem zbavili slupek a rozmixovali jej, a nasekané vlašské ořechy.

3

Z bílků ušleháme tuhý sníh, který do těsta zlehka zapracujeme jako poslední surovinu.

4

Hotové těsto vlijeme do dortové formy vymazané máslem a vysypané hrubou moukou. Dort dáme péct do trouby vyhřáté na 180 °C a pečeme jej asi 20 minut. Následně vyzkoušíme pomocí špejle, zda je těsto pečené.

5

Dort můžeme podávat samotný, ozdobený trochou krému či tvarohu a kouskem pomeranče. Vychladlý korpus je možné rozříznout a promazat vanilkovým či pomerančovým krémem. Vršek dortu pak můžete poklást plátky pomeranče a zalít želatinou.

  • Vodu můžete v těstě nahradit pomerančovou šťávou či džusem.
  • Pokud seženete pomeranč v BIO kvalitě, je možné do těsta přidat i strouhanou pomerančovou kůru.
  • Do těsta zkuste vmíchat i strouhanou mrkev, dort bude zdravější a vláčnější.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak uvařit lepenici
Jak uvařit lepenici | recept na šťouchané brambory se zelím. Lepenice aneb šťouchané brambory s kysaným zelím. Pokrm, který ocenily jak generace…
Jak připravit zázvorové svařené víno
Jak připravit zázvorové svařené víno | recept na domácí svařák se zázvorem. Když se dvě věci, které samy o sobě zahřejí, spojí dohromady, vznikne z to…
Jak připravit horkou Becherovku
Jak připravit horkou Becherovku | recept na horký alkoholický nápoj místo svařáku. Becherovka je plná léčivých bylinek (vlastně tedy plná zdraví, že).…