Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct karamelové dortíčky | recept

Karamelové dortíčky | recept. Karamelové dortíčky svým vzhledem i chutí připomínají známý medovník. Karamelová chuť by jistě neměla v kolekci vánočního nebo svatebního cukroví chybět. Tyto dortíčky jsou snadné na přípravu. Karamel obsahuje jak těsto, tak náplň. Do náplně se přidává Salko. Dnes už se dá karamelizované koupit v obchodech, odpadá tedy zdlouhavé vaření kondenzovaného mléka ve vodní lázni.

Co je potřeba

na těsto:

  • 400 g hladké mouky
  • 120 g moučkového cukru
  • 2 celá vejce
  • 250 g másla
  • 1 balení vanilkového cukru
  • 2 lžíce karamelu (nebo Salka)
  • 1 karamelový pudink

na krém:

  • 100 g másla
  • 1 polévková lžíce moučkového cukru
  • 1/2 plechovky karamelového Salka
  • 200 g strouhaných vlašských ořechů
  • podle chuti rum
1

Nejprve si připravíme těsto. Všechny připravené a odvážené suroviny vložíme do misky a prohněteme v těsto. Hotové těsto zabalíme do potravinářské folie a necháme v chladničce přes noc odležet. Je lepší mouku na přípravu pečiva prosít přes jemné síto. Mouka se nakypří a pečivo z ní je křehčí.

2

Druhý den na vhodné podložce vyválíme placku na tloušťku 2 mm. Vykrajujeme tvořítkem kolečka, která opatrně přeneseme na pečící plech. Vkládáme do předem předehřáté trouby a pečeme při teplotě 170 °C. Orientační doba je asi 8 minut. Odkrojky, které zbydou po vykrájení koleček upečeme a použijeme na posypání hotových dortíků. Po vychladnutí plníme krémem vždy dvě kolečka k sobě. Boky i horní plochu dortíku také potřeme krémem a dortík obalíme v rozdrobených odkrojcích těsta.

3

Krém k plnění si připravíme tak, že utřeme máslo s karamelovým Salkem. Cukr nemusíme přidávat, je to na vašem uvážení. Přidáme jemně strouhané ořechy a ochutíme rumem. Dortíčky jsou odležené už za 3 dny po naplnění. Přeji dobré chutnání.

Dortíčky místo posypu drobečky můžete polít čokoládovou polevou a ozdobit ořechem.

Do těsta nepřidávejte více mouky než je v receptu. Nepodsypávejte při vyvalování. Používejte papír na pečení nebo silikonovou podložku.

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirka K.

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Skořicové čtverečky si oblíbí především děti. Svojí chutí totiž připomínají skořicové snídaňové cereálie jedné známé značky. U nás doma je to nejoblíb…