Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct kokosové cukroví do formiček | recept

Kokosové cukroví | recept. Kokos patří k Vánocům stejně jako vanilka, ořechy, čokoláda a jiné voňavé suroviny. Kokosové cukroví proto na našem vánočním stole nemůže chybět. Kokos to nejsou jen obligátní kokosky, ale i různé druhy plněných i neplněných druhů. Cukroví z kokosového těsta je voňavé a křupavé se svěží chutí. Ve směsi vánočního nebo svatebního pečiva nemůžeme cukroví z kokosu vynechat. Recept je na kokosové cukroví do formiček, je jedno jaký tvar zvolíte.

Co je potřeba

Na těsto:

  • 200 g hladké mouky
  • 200 g strouhaného kokosu
  • 200 g másla nebo Hery
  • 80 g moučkového cukru
  • 1 vejce

Na krém:

  • máslo
  • cukr
  • kakao
  • rum
  • rozmixovaný kokos

Na polevu:

  • čokoláda
1

Připravíme si suroviny na těsto. Všechny suroviny při přípravě těsta by měly mít stejnou teplotu. Sypké suroviny nejprve promícháme samotné, teprve pak přidáme vejce a na kousky pokrájený změklý tuk. Vypracujeme tužší těsto a necháme odležet chvilku v chladu. Nepřidáváme více mouky než je v receptu, snížili bychom kvalitu těsta.

2

Po vychlazení těsta pokračujeme v práci. Připravíme si formičky. Ty nemusíme vymazávat, kokosové těsto se snadno vyklápí, obsahuje dost tuku. Do formiček vtlačujeme malé kousky těsta a formičky skládáme na plech. Pečeme při 170 °C v předehřáté troubě. Těsto musí zůstat světlé.

3

Upečené rohlíčky nebo jiné tvary slepujeme k sobě krémem. Na krém si utřeme máslo, cukr, rum a rozmixovaný kokos. Poměr surovin si dejte podle své chuti, přidat můžete také například kakao. Krém stříkáme zdobicím sáčkem s řezanou špičkou, je to rychlé.

4

Slepené rohlíčky poléváme čokoládovou polevou z čokolády na vaření, nebo vlastní výroby (150 g ztuženého tuku, 3 lžíce kakaa, 100 g cukru ─ rozpustit na mírném teple).

Varianta krému na slepování: 50 g másla, 3 lžíce kokosu, 3 lžíce Salka (slazené kondenzované mléko)

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirka K.

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Skořicové čtverečky si oblíbí především děti. Svojí chutí totiž připomínají skořicové snídaňové cereálie jedné známé značky. U nás doma je to nejoblíb…
Kytičky s krokantem | recept. K vánočním svátkům, alespoň podle mého názoru, neodmyslitelně patří kandované ovoce. Jeho nejčastější podobou jsou malé…