Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct koláč lehký jako vánek | recept

Koláč lehký jako vánek | recept. Velice rychlý a jednoduchý recept na lahodný koláč, který se přímo rozplývá na jazyku. Velkou výhodou je, že potřebné ingredience máte téměř jistě doma a použít můžete třeba sezónní ovoce. Koláč není příliš sladký, je nadýchaný a vláčný. Koláč se výborně hodí k nedělní kávě nebo čaji a do jeho přípravy můžete zapojit i děti. Nejlépe chutná s jablky nebo hruškami.

Co je potřeba

  • 3 vejce
  • 125 g másla
  • 50 g moučkového cukru
  • 70 g polohrubé mouky
  • ½ prášku do pečiva
  • jablka, hrušky nebo jiné ovoce
  • skořice dle chuti
  • špetka soli
1

Máslo dáme do malého kastrolku nebo plecháčku a na mírném plameni necháme rozpustit. Oddělíme žloutky a bílky a z bílků vyšleháme sníh. Aby se sníh povedl a lépe se nám ušlehal, je dobré přidat k bílkům špetku soli. Krystalky soli rozbijí vznikající bublinky a sníh je potom pevnější.

2

Žloutky šleháme s cukrem do nadýchané pěny a poté přilijeme rozpuštěné máslo. Postupně přisypáváme prosátou mouku a prášek do pečiva a ušleháme hladké těsto. Nakonec opatrně pomocí stěrky vmícháme sníh.

3

Jablka, hrušky nebo jiné ovoce dle potřeby okrájíme nebo vypeckujeme a nakrájíme na tenčí plátky. Koláčovou formu vymažeme máslem a vlijeme na ni těsto. Postupně poklademe ovocem a nakonec můžeme lehce posypat skořicí. Pečeme v troubě předehřáté na 180 °C asi 1520 minut.

4

Upečený koláč necháme vychladnout, můžeme lehce posypat moučkovým cukrem, krájíme a podáváme. Koláč vydrží lahodný i několik dní, většinou se po něm ale jen zapráší.

Koláč můžeme kromě ovoce posypat také oříšky nebo hrozinkami. K hruškám se výborně hodí nadrobno nasekané mandle, k jablkům zase hrozinky a vlašské ořechy.

Autor: Mef
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct lžícový koláč | recept
Ovocný koláč | rychlý recept. Nabízím recept na rychlý ovocný koláč na plech. Potřebné suroviny odměřujeme polévkovou lžící. Je jedno, jestli lžíce bu…
Jak upéct ovocný koláč | recept
Jak upéct ovocný koláč | recept. I když by asi ovocný koláč měl být kulatý, označení ovocný koláč se vžilo pro typ moučníku, kdy je na syrové těsto ro…