Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct kuře s jáhlovou nádivkou | recept na nadívané kuře

Jak upéct kuře s jáhlovou nádivkou | recept na nadívané kuře. Dnešní recept na kuře s jáhlovou nádivkou pochází ze staročeské kuchyně. Dříve se jáhly v kuchyni využívaly více než dnes, kdy je vytlačila rýže. Jáhly jsou název pro loupaná semínka prosa, jsou přirozeně bezlepkové, mají vysokou výživovou hodnotu a v kuchyni se používají podobně jako rýže.

Co je potřeba

  • kuře
  • 150 g vařených jahel
  • 2 dl smetany ke šlehání
  • 50 g sekaných vlašských ořechů
  • několik ks sušených švestek
  • 2 hřebíčky
  • 50 g másla
  • 1 cibule
  • sůl
  • 1 celé vejce
1

Nejprve si připravte nádivku. Jáhly důkladně propláchněte vodu, abyste zabránili případné hořké chuti. Jáhly uvařte v dostatečném množství vody, trvá to jen několik minut. Uvařené jáhly sceďte, nechte okapat a vložte do misky. Přidejte nadrcené vlašské ořechy, několik předem namočených sušených švestek, celé vejce a sůl. Vše promíchejte.

2

Do pekáčku dejte kousek másla, hřebíček a pokrájejte středně velkou cibuli nadrobno. Pak očištěné kuře zevnitř i zvenku osolte a naplňte nádivkou z jahel. Položte hřbetem dolů na cibuli a dejte péci do trouby na 200 °C po dobu cca 90 minut.

3

Kuře během pečení potírejte vypečenou šťávou s tukem. Pokud je málo výpeku, přilijte do pekáčku ke kuřeti trochu připravené smetany. Jakmile kuře získá zlatavou barvu, otočte ho a nechejte ho dopéct do zlatavé barvy i z druhé strany.

4

Ke kuřeti přidejte zbytek nádivky, zalijte smetanou ke šlehání, zvyšte teplotu na 220 °C a kuře dopečte.  Po upečení rozdělte kuře na porce a podávejte obložené jáhlovou nádivkou.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit sýrové suflé | recept
Sýrové suflé | recept. Připravit hezky nadýchané, správně vyběhlé suflé se občas nepodaří ani zkušenému kuchaři. Aby se tato šlehaná specialita povedl…