Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct lívance s ovesnými vločkami | recept

Lívance s ovesnými vločkami | recept. Klasické lívance z litého těsta můžeme vylepšit přidáním ovesných vloček. Ovesné vločky jsou bohatým zdrojem vlákniny, pomáhají správné činnosti střev, jsou lehce stravitelné, snižují cholesterol a hladinu krevního cukru. Lívance s vločkami jsou chutnější a zdravější variantou lívanců jen z mouky.

Co je potřeba

  • 0,5 l mléka
  • 2 celá vejce
  • 100 g ovesných vloček
  • 100 g hladké mouky
  • špetka soli
  • 2 kávové lžičky krupicového cukru
  • 20 g droždí tj. polovina kostičky
1

Do osoleného a oslazeného vlažného mléka rozdrobíme droždí a necháme asi 10 minut odpočinout. Přidáme 2 celá vejce a rozšleháme je metličkou.

2

Následně přimícháme 100 g vloček, používám jemné vločky, ale mohou se přidat i obyčejné. Do těsta z jemných vloček přidejte 100 g mouky, obyčejné vločky jsou hrubší, přidejte o něco víc mouky, zpravidla stačí 150g.

3

Ovesné vločky a hladkou mouku důkladně promíchejte s mlékem a nechte na teplém místě kynout. Těsto bude vykynuté přibližně za jednu hodinu. Jestliže je těsto příliš husté, zředíme ho přidáním mléka (týká se těsta z obyčejných vloček).

4

Pánev potřete mašlovačkou tukem na pečení – olejem, sádlem, ztuženým tukem. Máslo není vhodné, připaluje se. Pokud ale máte přepuštěné máslo, tak na lívance je nejlepší. Pod názvem ghí už se dá koupit v některých obchodech. Na pánev naběračkou nalijte těsto a lehce rozetřete. Po chvíli otočte a dopečte i druhou stranu.

5

Hotové lívanečky se cukrují a sypou skořicí nebo potřou džemem a ozdobí smetanou. Přeji vám dobré chutnání.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct vločková očka | recept
Vločková očka | recept. Ovesné vločky sice nejsou typickou ingrediencí při přípravě tradičního vánočního cukroví, ale v tomto receptu jsou provoněné m…
Jak udělat ovesné palačinky | recept
Ovesné palačinky | recept. Palačinky slané nebo sladké jsou oblíbenou klasikou téměř každé rodiny. Podávají se jako hlavní jídlo či jako výborná svači…