Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct masový koláč | recept na slaný koláč

Jak upéct masový koláč | recept na slaný koláč. Masové koláče jsou doménou zejména australské kuchyně. Zkuste si tento výborný slaný koláč upéct doma podle následujícího receptu, kde nepoužijeme kupované listové těsto, ale domácí korpus ze špaldové mouky a másla. Těsto pak bývá nejčastěji naplněno mletým hovězím masem, ale můžete klidně použít také vepřové nebo krůtí mleté maso.

Co je potřeba

Co je potřeba na těsto:

  • 1 a 1/4 hrnku hladké špaldové mouky
  • 1/2 kostky másla nakrájeného na malé kousky
  • 1 lžička třtinového cukru
  • 1/2 lžičky soli
  • 1/2 lžičky prášku do pečiva
  • 2 – 3 lžíce studené vody
  • 1 vejce na potření těsta

Na náplň budeme potřebovat:

  • 2 lžíce olivového oleje
  • 1 středně velkou cibuli
  • 2 stroužky česneku
  • 500 g mletého masa
  • 2 lžičky worcesterové omáčky
  • 4 lžíce kečupu
  • 3 lžíce špaldové mouky
  • špetku mletého muškátového oříšku
  • sůl, pepř, čerstvé či sušené bylinky (např. petrželka, oregano či bazalka)
  • 1 hrnek vody (případně zeleninového vývaru)
1

Příprava těsta

Nejprve připravíme následujícím způsobem těsto: V míse smícháme špaldovou mouku s práškem do pečiva, třtinovým cukrem a solí. Do směsi potom pomocí elektrického šlehače postupně zapracujeme kousky mírně změklého másla. Přilijeme studenou vodu a opět ji do těsta zapracujeme pomocí elektrického šlehače.

Těsto poté rukama důkladně propracujeme na pomoučeném vále, zabalíme ho do potravinářské fólie a dáme alespoň na hodinu odpočinout do lednice.

2

Příprava masa

Nadrobno nakrájenou cibuli a posléze i česnek osmažíme v hluboké pánvi na olivovém oleji mírně dozlatova. Následně přidáme mleté maso a smažíme jej, dokud ze všech stran nezhnědne a zcela se nepropeče.

3

Příprava masové náplně

Maso osolíme a ochutíme kečupem, worcesterem a kořením. Vše zalijeme 3/4 hrnku vody a necháme na mírném plameni dusit zhruba 15 minut.

Ve zbylém množství vody důkladně rozmícháme špaldovou mouku a vmícháme ji do směsi. Maso necháme ještě 5 minut dusit a nakonec přidáme čerstvé či sušené bylinky. Náplň necháme zcela vychladnout.

4

Vychlazené těsto rozdělíme na 2 stejné díly a z každého pak vyválíme na pomoučeném vále kruh o velikosti pečicí formy.

Formu vyložíme prvním plátem těsta a vytvoříme vyšší okraj. Poté jej poklademe připravenou náplní a rovnoměrně ji rozetřeme. Na náplň položíme druhý plát těsta. Okraje těsta obou plátů k sobě přimáčkneme pomocí vidličky.

Povrch koláče potřeme rozšlehaným vejcem a koláč upečeme v troubě vyhřáté na 180 °C dozlatova. Trvá to zhruba 30 – 40 minut.

Masový koláč skvěle chutná teplý i studený. Využijete jej i jako oběd do práce nebo na cesty.

Koláč se dá připravit i v bezmasé variantě. Těsto můžete naplnit zeleninou, tofu, fazolemi, apod.

Pokud máte rádi ostré pokrmy, ochuťte masovou směs chilli kořením nebo nasekanou chilli papričkou.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct plněnou sekanou | recept
Plněná sekaná | recept. Pokrmy z mletého masa jsou oblíbené především pro svoji nenáročnost a rychlost přípravy. Mleté maso si nechte umlít raději u ř…
Jak uvařit hovězí nadivoko | recept
Hovězí nadivoko | recept. V tradiční české kuchyni se víno využívá poměrně málo. Jedním z pokrmů s vínem jako ingrediencí je hovězí nadivoko, kte…