Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct mocca koláčky (srdíčka) | recept

Mocca koláčky | recept. Máte rádi kávu? Pak mocca koláčky jsou právě pro vás. Výrazná chuť kávy v kombinaci s kakaem je pro milovníky kávy to pravé zakousnutí k čaji. Do těsta se používá mletá zrnková káva, s instatní variantou by koláčky neměly tu správnou chuť a vůni. A aby cukroví bylo dokonalé, mocca koláčky jsou slepené krémem s přídavkem kávy a rumu. Nenechte se odradit malinko drobivým těstem, výsledek za trochu námahy rozhodně stojí. Pojďte vyzkoušet vynikající mocca koláčky.

Co je potřeba

na těsto:

  • 250 g hladké mouky
  • 160 g másla
  • 100 g moučkového cukru
  • 50 g strouhaných ořechů
  • 25 g mleté kávy
  • 25 g kakaa
  • 1 malé vejce

na náplň:

  • máslo
  • piškoty
  • rum
  • cukr
  • káva

na polevu:

  • cukr
  • káva nebo bílá čokoláda
1

Nejprve si vypracujeme těsto. Sypké suroviny promícháme ve vhodné nádobě, přidáme na menší kousky pokrájené změklé máslo a 1 vejce. Těsto promícháme. Jde to zpočátku ztuha, ale později se těsto spojí dohromady. Je spíše drobivé, ale tak to má být. Vypracované těsto necháme v chladu odležet.

2

Odleželé těsto vyválíme na silikonové podložce přes pečící papír na tloušťku asi 2 mm. Vykrájíme z něj libovolné tvary, které poskládáme na plech. Pečeme ve vyhřáté troubě při 170 °C asi 7 minut. Čas je orientační, záleží na troubě. Těsto se při pečení neroztéká, hezky drží tvar, můžete použít i formičky s vroubkovanými okraji. Důležité je, nepřidávat do těsta mouku, bylo by hůře zpracovatelné a ještě drobivější.

3

Cukroví plníme kávovým máslovým krémem nebo trvanlivou nádivkou, kterou si můžete připravit takto: 80 g másla třeme se dvěma lžícemi práškového cukru do pěny, následně přidáme 100 g strouhaných piškotů navlhčených lžící rumu a lžící kávy.

4

Hotové naplněné pečivo zdobíme buď bílou čokoládovou polevou nebo kávovou polevou. Kávová poleva se připraví z 250 g moučkového cukru a 5 polévkových lžic horké kávy. Směs se tře dohusta. Cukroví uchováváme v chladné místnosti.

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirka K.

Hodnocení
aga kolorz (neověřeno) | Po, 12/07/2015 - 21:28

nežíkej ve škole nic doma jo pozad na tebe míslim o nas bylo spolu dobre s tebou strávit noc babinka na nebi žekla andel žena agi nievesta mít díté stárnut spolu vc mylovali zakladný školy Dloucho let sami dva
sami dva právej tibor nehejse svoi agi sercu nad nié soukrome strávit noc býlo spolu super snídanie posteli pít kavu a obiet Rodína znám spoctu let právej tibor u tebe vyspat nemluv nic svlekat nahaty žít.

maš mie vyspat spolu cou šítu tibor navzdy nerozeli spolu navzdy mylujeme spolu obok mie bíje serce tibor.

Další zajímavé články

Skořicové čtverečky si oblíbí především děti. Svojí chutí totiž připomínají skořicové snídaňové cereálie jedné známé značky. U nás doma je to nejoblíb…