Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct perníkovou bábovku | recept

V Česku nejčastěji pečená bábovka je ta dvoubarevná. Existují různé recepty, jak všemožně vylepšit recept na originální bábovku. Přikládám recept na moji velmi oblíbenou perníkovou bábovku. Doufám, že si pochutnáte! Dávám do ni oříšky a rozinky, vláčná je díky podmáslí. Nejlepší je k odpolední kávičce.

Co je potřeba

350 g polohrubé mouky
250 g cukr krystal
200 ml oleje
400 ml podmáslí
1 lžička skořice
1 vanilkový cukr
1 vejce
1 lžíce koření do perníku
1 lžička jedlé sody
1 lžíce kypřícího prášku
1 lžíce kakaa
hrníček rozinek
hrníček rozemletých ořechů
2 lžíce medu

1
Nejdříve vyšleháme do hladké pěny olej, vejce a cukr. Přidáme 400 ml podmáslí, všechny sypké suroviny, rozemleté oříšky a také med. Vše dobře vyšleháme a přidáme rozinky (pokud je necháte pár hodin namočené v rumu, bude bábovka chuťově ještě lepší). Nakonec důkladně promícháme.
2
Díky podmáslí bude bábovka krásně vláčná a velice chutná. Nestane se vám, že bábovka bude suchá a hosté, či děti se budou bábovkou dusit. Vytřeme si bábovkovou formu olejem nebo máslem a vysypeme ji hrubou moukou (či stouhankou). Pokud nám zbyly rozemleté oříšky, tak můžete klidně použít oříšky.
3
Já používám silikonovou formu a tu nevysypávám. Poté všechny tyto smíchané ingredience nalijeme do bábovkové formy a perníkovou bábovku dáme péct do předem rozehřáté trouby asi na 50 minut při 180 °C. Bábovku ještě teplou vyklopíme na talíř. Můžeme ji dozdobit sekanými oříšky.
4
Až bábovka vychladne, tak ji můžeme servírovat. Upečenou perníkovou bábovku před servírováním pocukrujeme přes sítko, rozkrájíme ji a můžeme ji podávat třeba ke kávě. Přeji dobrou chuť :-)
Autor: lussy.mickelson | Zobrazit autorská práva

Foto k receptu na perníkovou bábovku: Mickelson

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak udělat ořechovou bábovku
Vítejte na mém receptu na ořechovou bábovku. Je to další skvělý recept na oblíbenou bábovku. Postupujte podle receptu na ořechovou bábovku, kterou jse…
Jak zavařit jablka na štrúdl | recept