Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct povidlové větrníky z kynutého těsta | recept

Povidlové větrníky | recept. Každý si pod názvem větrník představí ten z odpalovaného těsta s velkým množstvím šlehačky, tento však péct nebudeme. Připravila jsem si pro vás recept na kynuté větrníky s povidlovou náplní. Tyto větrníky jistě ocení děti jako svačinku či návštěva jako pochoutku ke kávě. Pojďme si společně připravit chutné povidlové větrníky.

Co je potřeba

500 g hladké mouky 3 žloutky 250 ml mléka 200 ml oleje kostka kvasnic 10 lžic cukru špetka soli povidla na náplň

1

Pokud máte domácí pekárnu, tak si těsto na větrníky můžete zadělat tam, je to nejjednodušší způsob a hlavně bez starosti. Pokud ji nevlastníte, tak si uděláte klasický kvásek z droždí, cukru, mouky a mléka. Až nám těsto vykyne, rozválíme jej na tenký plát. Těsto rozkrájíme na větší čtverce, jejichž rožky nařízneme směrem ke středu, přesně dle ilustrační fotografie.

2

Máme-li takto připravené čtverce, zaměříme se na povidlovou náplň. Vezmeme si kávovou lžičku, s její pomocí nabereme povidla a umístíme je do jednotlivých středů čtverců. Nemáte-li rádi povidla, můžete použít jakoukoliv jinou oblíbenou náplň. Například marmeládu, tvaroh, ovoce, čokoládu, oříšky a jiné.

3

Rožky neboli cípy čtverců přehneme směrem dovnitř (aby se nám při pečení nerozlepily spoje, dáme na střed kolečko těsta nebo vykrojenou kytičku). Vytvořené větrníky dáme na plech s pečícím papírem a potřeme je rozšlehaným vajíčkem.

4

Takto připravené větrníky vložíme do předem předehřáté trouby a pečeme je při 180 °C přibližně 20 minut. Větrníky jsou hotové, jakmile získají krásnou zlatavou barvu. Věřím, že vám jistě zachutnají. Dobrou chuť.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na čokoládový fondant | recept
Čokoládový fondant | recept. Každý milovník čokolády nad tímto dezertem zaplesá. Po rozkrojení malé bábovičky náš totiž překvapí tekutá čokoládová láv…