Co je potřeba

Co budeme potřebovat na těsto:
100 g krupicového cukru
220 g hladké mouky
5 lžic mletých vlašských ořechů
250 g másla

Co budeme potřebovat na ovocnou náplň:
300 g krupicového cukru
60 g hladké mouky
lžička kypřícího prášku
4 vejce
1 lžíce citronové šťávy
200 g jahod
330 g očištěné rebarbory
100 g kokosu

1

V prvním kroku nakrájíme oloupanou rebarboru na kostky. Vložíme ji do hrnce, posypeme asi třemi lžícemi cukru a přivedeme k varu. Přibližně po pěti minutách, když je rebarbora měkká, odstavíme hrnec z ohně a necháme rebarboru zchladnout. Troubu předehřejeme na 180 °C, pekáč vymažeme tukem a potáhneme pečicím papírem. Pokud máme rádi vyšší řezy, připravíme si menší pekáč.

2

Poté se pustíme do přípravy těsta. Všechny sypké ingredience smícháme v hlubší míse, máslo si nakrájíme na kostky a zapracujeme ho k těstu. Těsto následně vmačkáme do připravené formy a dáme předpéct do trouby asi na 20 minut, těsto by mělo zrůžovět.

3

Mezitím si přichystáme ovocnou náplň. Nejprve smícháme mouku a kypřící prášek. V jiné míse vyšleháme vejce s cukrem do pěny. K připravené pěně přidáme moučnou směs a přilijeme citronovou šťávu. Jahody omyjeme a nakrájíme na plátky a smícháme je s rebarborou. Nakrájené jahody s rebarborou přidáme k vaječné pěně a důkladně promícháme.

4

Asi třetinu připravené rebarborovo-jahodové náplně odebereme do menší misky a přisypeme k ní všechen kokos, kokosovou směs zamícháme a odložíme ji stranou.
.

5

Na předpečený korpus nejprve navrstvíme ovocnou náplň a navrch rozetřeme kokosovou směs. Koláč vložíme do trouby a pečeme dozlatova, trvá to přibližně 40 minut.

6

Pokud koláč připravujeme ve větší vrstvě, prodloužíme délku pečení. Pekáč můžeme zakrýt alobalem, pokud zlátne příliš rychle. Vychladlý koláč krájíme na řezy, případně poprášíme moučkovým cukrem a podáváme.

7
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno