Co je potřeba

  • krůtí stehno
  • pikantní hořčice
  • sůl
  • zelená hladkolistá petržel
  • máslo
  • kmín
  • 5 – 6 středně velkých cibulí
1

Maso z horní části krůtího stehna se hodí na pečení nebo řízky a je často přirovnáváno k masu telecímu. Stehno ostrým nožem vykostíme a můžeme (nemusíme) odstranit kůži. Jestliže se rozhodnete pro její odstranění, nechte ji vyvařit v polévce.

2

Maso osolte, potřete pikantní hořčicí nebo křenem a hustě posypte nakrájenou petrželkou. Nejlepší službu udělá hladkolistá, má výraznou chuť i vůni. Maso bývá sušší, proto na něj poskládejte tenké plátky másla.

3

Plát masa zaviňte do rolády a zabalte do řeznické síťky. Dostane se koupit v kuchyňských potřebách. Roládu můžete obtočit i silnější bílou nití. Povrch masa osolte, pokmínujte a posypte zbylou petrželí.

4

Do pekáčku pokrájejte 5 – 6 středně velkých cibulí a vložte na ni maso. Podlijte vodou, tuk nepřidávejte. Zakryjte poklicí a pečte při 170 °C asi 2 hodiny. Pak odstraňte poklici, zvyšte teplotu na 220 °C a dopečte. Po upečení nechte roládu aspoň 20 minut odpočívat a teprve pak krájejte na plátky. Podávejte s bramborem či kaší a zeleninovým salátem.

5

Nádivku si můžete vylepšit podle chuti. Maso má nevýraznou chuť, proto ji musíte dobře okořenit. K plnění se hodí např. sýr Niva, olomoucké tvarůžky, česnek, mletá papriková klobása a mnoho dalších. Roládu můžete podávat i studenou s chlebem.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno