Co je potřeba

  • 250 g listového těsta
  • 300 g filetů z lososa
  • 2 stroužky česneku
  • 2 lžíce olivového oleje
  • 4 lžíce bylinkového pesta
  • 200 g čerstvých rajčat
  • 3 vejce
  • 200 ml smetany (můžete zvolit i rostlinnou alternativu smetany – např. sójovou či rýžovou)
  • sůl, pepř
1

Bylinkové pesto si jednak můžete zakoupit hotové v obchodě (např. bazalkové), ale mnohem lepší je připravit si čerstvé domácí pesto z bylinek, které se hodí k rybám. Využijte třeba petrželku, rozmarýn, tymián, kopr, bazalku, ale klidně i medvědí česnek a mnoho dalších druhů bylinek.

Budete potřebovat asi 3 hrsti čerstvých omytých a osušených bylinek, 3 stroužky česneku, olivový olej a sůl. Všechny ingredience důkladně promixujeme dohladka. Do pesta se obvykle přidává také parmezán a piniové (nebo např. vlašské) oříšky.

2

A jaký je postup?

Listové těsto rozválíme a vyložíme s ním kulatou koláčovou formu, vytvoříme vysoký okraj a dno korpusu propícháme vidličkou. Těsto následně asi 10 minut předpečeme v troubě vyhřáté na 180 °C.

3

Mezitím lososa nakrájíme na menší filety, které osolíme, opepříme a poklademe česnekem nakrájeným na plátky. Na olivovém oleji je zprudka opečeme ze všech stran tak, aby vnitřek ryby zůstal červený. Poté maso nakrájíme na kousky.

4

Předpečený korpus potřeme bylinkovým pestem a poklademe kousky lososa a omytými a pokrájenými rajčaty.

5

Vše zalijeme vejci rozmíchanými se smetanou, které jsme dochutili solí a pepřem. Koláč pečeme v troubě vyhřáté opět na 180 °C asi 20-30 minut. Před podáváním jej necháme trochu vychladnout, skvěle chutná i studený.

Tipy
  • Koláč můžete před koncem pečení posypat strouhaným sýrem.
  • Náplň slaného koláče může tvořit také šunka, krevety, listový špenát a další druhy zeleniny.
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno