Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct tvarohový biskupský chlebíček z celozrnné špaldové mouky | recept

Jak upéct tvarohový biskupský chlebíček z celozrnné špaldové mouky | recept.Ten nejvoňavější, nejvláčnější a díky špaldové mouce i nejzdravější chlebíček, který jste měli tu čest ochutnat. Plný klasicky přidávaného sušeného ovoce, ořechů a čokolády, ovšem obohacený o nesmírně voňavé hřejivé koření a jemný tvaroh.

Co je potřeba

  • 70 g rozinek
  • 100 g kandovaného ovoce
  • 50 ml rumu
  • 100 g másla
  • 2 vejce
  • 70 g hnědého cukru
  • 150 g celozrnné špaldové mouky
  • 250 g plnotučného tvarohu ve vaničce
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 80 g čokolády na vaření
  • 50 g nahrubo sekaných oříšků
  • ½ lžičky mletého zázvoru
  • ½ lžičky mletého badyánu
  • ½ lžičky mletého hřebíčku
  • 1 lžička mleté skořice
  • ½ lžičky vanilkového aroma
1

V kastrůlku zalijte rozinky rumem a přiveďte k varu.

2

Přidejte kandované ovoce, promíchejte, přiklopte pokličkou a dál již nevařte, jen nechejte marinovat, a bobtnat.

3

Vejce spolu s cukrem a změklým máslem vyšlehejte elektrickými metlami do pěny.

4

Ve velkém míse poté k máslovému základu přisypte mouku s práškem do pečiva a provoňte zázvorem, badyánem, hřebíčkem, skořicí i vanilkovým aroma. Současně přidejte i tvaroh z vaničky a vypracujte těsto.

5

V průběhu mísení těsto obohaťte o nahrubo nasekanou čokoládu, ořechy a již krásně uleželé, nabobtnalé ovoce, a to i se zbylým rumem, který ovoce nenasálo.

6

Důkladně promíchané těsto urovnejte do formy na biskupský chlebíček či srnčí hřbet (chcete-li mí chlebíček nižší) a pomalu pečte v předem vyhřáté troubě při 160 °C (horkovzdušná trouba 140 °C) přibližně 60 minut, dokud špejli zapíchnutou do středu těsta nevytáhnete suchou, bez vlhkých drobečků.

Upečený chlebíček nechejte ve formě zcela vychladnout a poté si jej můžete vychutnat jen tak, nebo ještě polít čokoládovou polevou.

  • Kandované ovoce lze nahradit jakýmkoliv barevně pestrým sušeným ovocem. Báječné jsou meruňky, švestky či sladké datle.
Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články