Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct vánoční pracky (medvědí tlapky) | recept

Recept na pracny: Pracky nebo také pracny či pracinky nebo medvědí tlapky jsou tradičním vánočním cukrovím. Dnes vám ukážu recept na těsto, ze kterého můžete udělat hned tři druhy výborného vánočního cukroví. Tyto pracny budou lahodit oku i jazyku.

Co je potřeba

14 dkg tuku
18 dkg hladké mouky
10 dkg cukru
7 dkg oříšků
1 vaječný žloutek
1 lžíce kakaa
citronová kůra
skořice

1
Změklý tuk rozkrájíme do mouky, přidáme ostatní ingredience kromě kakaa a rychle spojíme. Výsledkem musí být hladké nelepivé těsto. Těsto si rozdělíme na dvě poloviny. Do jedné z nich zapracujeme kakao. Kdyby bylo těsto moc suché, přidáme trochu mléka. Těsto zabalíme do potravinové fólie a uložíme přes noc do lednice.
2
Druhý den rozpálíme troubu na 220°C. Formičky vymažeme rozehřátým 100% tukem a vysypeme hrubou moukou. Do jedná části formiček vtlačujeme pouze bílé těsto, do druhé kakaové a do třetí od každého kousek. Formičky nepřeplňujeme, protože těsto o něco vyskočí.
3
Upečeme dozlatova. Trvá to asi 6-7 minut. Ještě horké pracky vyklápíme z formiček a ihned obalujeme v moučkovém cukru. Dvoubarevné pracky obalovat nemusíme, budou vypadat na talíři efektněji.
Autor: notburga | Zobrazit autorská práva

Foto k receptu na pracny: Jana Šrámčíková

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici