Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct vdolečky s rychlou rebarborovou marmeládou | recept

Rebarbora se většinou v receptech uplatňuje jako náplň koláčů. Podle následujícího předpisu si však můžete připravit rebarborovou marmeládu. Její chuť je překvapivě jemná a to nejen díky přidání dalšího, nejlépe sladšího ovoce. Je však třeba ji rychle zkonzumovat, má tendenci hnědnout a to i přes přidání citronové šťávy. V kombinaci s čerstvě upečenými vdolky ji určitě nikdo neodolá a sní se dříve, než si začnete dělat starosti s její trvanlivostí.

Co je potřeba

Na těsto:

  • 250 g polohrubé mouky
  • 250 g hladké mouky
  • 50 g másla
  • 50 g cukru krystal + 1 lžička na kvásek
  • 22 g droždí
  • 250 ml mléka
  • 1 vejce + 1 vejce na pomazání vdolků
  • hrst nemletého máku

Na marmeládu budete potřebovat:

  • 300 g rebarbory (váženy oloupané stonky)
  • 150 g jiného sladkého ovoce (třešně, jahody, ...)
  • 150 g cukru krystal
  • 1 lžíce citronové šťávy
1

Nejprve si zaděláme kvásek. Mléko trochu ohřejeme a asi třetinu ho v hrníčku rozmícháme s droždím a lžičkou cukru. Hrníček přiklopíme talířkem a necháme ho na teplém místě vzejít.

2

Mezitím si přichystáme ingredience na marmeládu. Rebarboru oloupeme, omyjeme a nakrájíme na plátky. Rebarboru vhodíme do hrnce, přisypeme cukr, zalijeme vodou a přivedeme k varu. Ostatní ovoce zbavíme zelených stopek, opereme ho a nakrájíme ho na kousky podobné rebarboře. Rebarbora by měla být asi po 10–15 minutách měkká. Poté k ní přidáme zbylé ovoce a rozmixujeme do hladka.

3

Kvásek smícháme s oběma druhy mouky, s rozehřátým máslem, s vejcem, s cukrem a se zbylým mlékem. Rukama nebo v robotu zpracujeme na hladké těsto. To posypeme trochou mouky, nádobu s těstem přikryjeme utěrkou a necháme vykynout na teplém místě. Když těsto zdvojnásobí objem, rozehřejeme troubu na 180 °C. Plech vymažeme máslem. Těsto odkrajujeme lžící a z ruky vytváříme bochánky, ty rozložíme na plech ve větších vzdálenostech, aby se při pečení neslepily.

4

Zbylé vajíčko rozklepneme a rozkvedláme. Vdolky potřeme vajíčkem a posypeme mákem. Plný plech vložíme do trouby a pečeme asi 20 minut podle velikosti vdolků.

5

Jakmile zezlátnou, vyjmeme plech z trouby a necháme vdolky zchladnout. Před podáváním je rozřízneme v půli a namažeme rebarborovou marmeládou.

  • Lidé s nemocnými ledvinami by neměli rebarboru konzumovat.
  • Konzumace rebarbory se nedoporučuje těhotným a kojícím ženám.
  • Listy rebarbory obsahují jedovaté látky, proto se nesmí konzumovat.
  • Rebarbora musí vždy projít tepelnou úpravou.
Autor: marketahoz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit margot řezy I recept
Margot řezy | recept. Hledáte jednoduchý a chutný zákusek, který zvládnete připravit během několika desítek minut a který zachutná i té nejnáročnější…
Jak připravit cuketové brownies | recept
Cuketové brownies | recept. Cuketa je všestranná letní zelenina. Jejím největším problémem však je, že se jí urodí hodně naráz. Pokud vám dochází nápa…