Co je potřeba

  • pečivo (rohlíky, chlebíčková veka, žemle)
  • vepřové maso
  • uzené maso
  • vejce
  • sůl
  • pepř
  • muškátový oříšek
  • zelené bylinky: mladé kopřivové výhonky, listy medvědího česneku a popenec (divoké bylinky můžeme nahradit cibulovou natí, pažitkou nebo naťovou petrželí)
  • sádlo
  • strouhanka na pekáč
1

Začneme tím, že si uvaříme maso v menším množství nesolené vody, každé zvlášť. Po vychladnutí si suroviny rozkrájíme na malé kousky. Množství si určíme podle velikosti pekáče a podle toho, kolik nádivky si přejeme. Platí poměr surovin: 1 rohlík (43 g), 1 vejce, maso podle chuti. Na velký pekáč z obrázku je použito 12 rohlíků, 12 vajec, 0,5 kg uzené krkovice a 0,5 kg vepřového masa (maso bylo váženo v syrovém stavu).

2

Pokrájené pečivo zalijeme troškou vývaru, buď z vepřového nebo uzeného masa. Zalijeme-li vodou z uzeného, celá hlavička bude mít uzenou chuť. Zalitá vepřovým vývarem bude více přírodní, záleží na vás, čemu dáte přednost. Zkuste si ingredience rozdělit a udělat 1 pekáč jak s uzeným, tak s vepřovým vývarem. Po chvíli přidáme oba druhy masa, posekané bylinky, pepř, sůl a špetku strouhaného muškátového ořechu. Z vajec oddělíme žloutky a bílky, žloutky přidáme k surovinám do mísy a všechno pořádně promícháme. Z bílků ušleháme tuhý sníh a vmícháme do propracované směsi.

3

Vezmeme si pekáč nebo jinou vhodnou nádobu na pečení s vyšším okrajem. Vymažeme ji vepřovým sádlem a vysypeme strouhankou. Těsto rozetřeme a dáme do předem vyhřáté trouby péct na 200 °C. Hlavičku pečeme dočervena asi 30 minut. Čas je orientační, každá trouba peče jinak. Nádivka je správně upečená, pokud na zapíchnuté špejli neulpí těsto. Přeji dobrou chuť!

Tipy

Do nádivky se někde přidává rozmačkaný česnek. Já dávám listy medvědího česneku. Chuť to má stejnou a nehrozí žlučníkové potíže.

Varování

Velmi těžce stravitelné. Žlučníkáři pozor!

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.785715
Average: 4.8 (14 votes)