Co je potřeba

  • 2 ks vepřového kolena zadního
  • lžička celého pepře
  • 3 bobkové listy
  • sůl
  • 1/2 lžičky jalovce
  • 5 větších cibulí
  • 1/2 palice česneku
  • lžíce sádla
  • 0,5 l černého piva
  • větvička tymiánu a rozmarýnu (nemusí být)
  • voda
  • kmín celý
1

Koleno důkladně očistíme a omyjeme. Rozsekneme na polovinu a dáme vařit s celým pepřem, bobkovými listy, jalovcem a solí do vody. Vaříme v tlakovém hrnci přibližně 30 minut, kolena necháme stát ve vývaru přes noc.

2

Druhý den si nakrájíme cibuli a česnek na větší kusy a vložíme je do pekáče společně s kouskem sádla. Koleno vyndáme z nálevu, kůži nařežeme na čtverečky a položíme do pekáče na cibuli. Koleno okmínujeme, osolíme a dáme do trouby. Kdo chce, přidá větvičku rozmarýnu a tymiánu.

3

Koleno zpočátku pečeme při 180 °C. Po chvilce podlijeme černým pivem a pečeme asi hodinu. Pivem podlíváme podle potřeby, občas šťávou přelijeme i maso. Můžeme střídat pivo a vodu, ve které jsme kolena vařili.

4

Po hodině teplotu v troubě zvýšíme na 220 °C a dopékáme doměkka. Teplotu jsme zvedli proto, aby se vytvořila zlatá, křupavá kůrka. Asi po půl hodině by mělo být maso měkké a lehce se oddělovat od kosti a kůrka zlatá. Vypneme troubu, necháme několik minut maso dojít a můžeme podávat. Jako přílohu podáváme chléb, křen, hořčici.

5

Kdo si chce s masem pohrát, může před pečením koleno vykostit.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.363635
Average: 4.4 (11 votes)