Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct vláčný jablečný koláč s tvarohovo-jogurtovou náplní | recept

Jak upéct vláčný jablečný koláč s tvarohovo-jogurtovou náplní | recept. Tvarohovo-jogurtová náplň podpořená šťavnatými jablky a těstem, ve kterém je ukrytý jogurt - neskutečně vláčný koláč, který si můžete upéct podle tohoto článku. Koláč nejen výborně chutná, ale i jeho příprava je velmi rychlá a snadná. Přesvědčte se sami.

Co je potřeba

Na těsto:

  • 300 g polohrubé mouky
  • 100 g krupicového cukru
  • 1 prášek do pečiva
  • kůra z 1 citronu (1 lžíce sušené kůry)
  • 50 g rozpuštěného másla
  • 250 g bílého jogurtu
  • 150 ml mléka
  • 1 vajíčko

Na náplň:

  • 500 g polotučného tvarohu ve vaničce
  • 400 g bílého jogurtu
  • 1 vajíčko
  • 100 g krupicového cukru

Na jablečnou směs:

  • 4 větší jablka
  • šťáva z ½ citronu
  • 1 vanilkový či skořicový cukr
  • 1 lžička mleté skořice
1

V míse vymíchejte náplň z tvarohu, jogurtu, vajíčka a cukru. Míchejte metličkou či ručním šlehačem, dokud nebude směs hladká.

2

Oloupejte a nahrubo nastrouhejte jablka, ochuťte je citronovou šťávou, vanilkovým (skořicovým) cukrem a skořicí.

3

Nyní zbývá připravit si těsto. V míse promíchejte mouku, citronovou kůru, cukr a prášek do pečiva.

4

Přidejte tekutější složky, kterými jsou jogurt, vajíčko a rozpuštěné a vychladlé máslo.

5

Z poměrně kompaktní hmoty vytvořte přilitím mléka lité těsto. Pokud by náhodou bylo těsto po přilití uvedeného množství mléka stále tužší konzistence,  ještě trochu navyšte dávku mléka.

6

Do pekáče či koláčové formy vyložené pečicím papírem nalijte připravené polotekuté těsto.

7

Těsto potřete tvarohovo-jogurtovou náplní.

8

Závěrečnou vrstvu tvoří ochucená jablka. Před přidáním do formy z nich slijte uvolněnou šťávu.  

9

Koláč pečte v předem vyhřáté troubě při 180 ˚C (horkovzdušná trouba 160 °C) zhruba hodinu. Hodně záleží na velikosti formy a výšce těsta.

10

Provoněnou a neskonale vláčnou dobrotu nechejte ve formě zcela vychladnout a následně krájejte na řezy či klínky. Koláč podávaný vychlazený je opravdu excelentní.

Jablka i tvaroh úžasně spolupracují s rozinkami. Tak neváhejte a pokud jste jejich milovníky, přidejte je do náplně, či s nimi před pečením koláč posypte.

 Posypat koláč na povrchu můžete vlašskými nebo lískovými ořechy.

Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články