Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct zdravé dýňové rohlíčky | recept

13. Listopad 2019

Zdravé dýňové rohlíčky | recept. Láká vás upéct si cukroví, které bude nejen výborně chutnat, ale bude také zdravé? Vyzkoušejte rohlíčky z dýňových semínek. Dýňová semínka jsou přímo naditá velkým množstvím zdraví prospěšných látek. Mezi nejdůležitější patří zinek, který posiluje náš imunitní systém a chrání před rizikem osteoporózy. Toto netradiční cukroví zaujme na první pohled svou jedinečnou nazelenalou barvou, vás i vaše hosty si však získá lahodnou chutí.

Co je potřeba

  • 210 g másla
  • 250 g hladké mouky
  • 80 g cukru moučka
  • 1 vanilkový cukr
  • 100 g loupaných a mletých dýňových semínek
1

Loupaná dýňová semínka nameleme najemno, k tomu se hodí například ruční mlýnek na mák, rychle budou umletá v elektrickém mlýnku na kávu. Máslo nakrájíme na kostičky a zpracujeme spolu s mletými dýňovými semínky, moukou, cukrem a vanilkovým cukrem (vanilkový cukr nenahrazujte vanilinovým, to jej raději vynechejte) v hladké a kompaktní těsto.

2

Hotové těsto zabalíme do fólie a necháme v chladu nejméně dvě hodiny odpočinout. Připravíme si formičky na rohlíčky a vymažeme je rozpuštěným máslem nebo sádlem. Troubu si předehřejeme na teplotu 180 °C.

3

Z odleželého těsta uždibujeme malé kousky, které namačkáme do vymazaných formiček. Formičky naplněné těstem naskládáme na plech a pečeme ve vyhřáté troubě asi 10–15 minut. Po vytažení z trouby necháme krátce zchladnout a opatrně vyklepáváme hotové rohlíčky z formiček. Formičky jsou již dost mastné a pro opakované použití je znovu nevymazáváme.

4

Upečené rohlíčky skladujeme v chladnu po dobu několika týdnů. Dýňové rohlíčky jsou výborným doplňkem k vanilkovým rohlíčkům, mohou být také jejich zdravější alternativou.

Autor: Mef
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct rozinkové cukroví | recept
V tuto dobu už mnohé hospodyňky vyhledávají recepty na vánoční cukroví, ať už na stránkách časopisů, nebo na netu. Také se ráda nechávám inspirovat a…