Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct zdravější ořechové štafetky | recept

09. Leden 2020

Zdravější ořechové štafetky | recept. Ořechové štafetky sí možná pamatujete z cukráren, kde dříve byly běžně dostupné. V současné době se s nimi bohužel jen tak nesetkáte. Pokud si tento moučník chcete upéct doma, máme pro Vás tip, jak to udělat o něco zdravěji. Do těsta přidáme špaldovou mouku a místo máslového kávového krému připravíme zdravější a lehčí krém z tapiokového pudinku. Uvidíte, že Vám štafetky zachutnají i v této variantě. Tapiokové perly je třeba namočit několik hodin předem do vody, samotná příprava moučníku je však poměrně rychlá.

Co je potřeba

Co je potřeba na těsto:

  • 8 bílků
  • 160 g třtinového cukru
  • 100 g hladké špaldové mouky
  • 100 g mletých ořechů (např. vlašských či lískových)
  • pečicí papír na vyložení plechu

Na krém si připravíme:

  • 5 lžic másla či kokosového oleje
  • 1 BIO vanilkový cukr
  • 5 lžic datlového sirupu
  • 200 ml mléka (kravského či rostlinného)
  • 40 g tapiokových perel
1

bílků ušleháme tuhý sníh, do kterého po částech zapracujeme třtinový cukr. Mleté ořechy smícháme se špaldovou moukou a jemně je vmícháme do sněhu z bílků.

2

Polovinu těsta rozetřeme na plech vyložený pečicím papírem (asi 1,5 cm od okrajů) a dáme jej péct do trouby vyhřáté na 180 °C zhruba na 6–8 minut. Upečené těsto by mělo zůstat světlé, aby nebylo příliš vysušené. Totéž provedeme s druhou polovinou těsta.

3

Po upečení pláty těsta překlopíme na jiný plech a odstraníme pečicí papír. Jakmile těsto vychladne, každý plát můžeme rozkrojit na polovinu. Vzniknou nám tedy 4 díly korpusu, které budeme slepovat k sobě.

4

Mezitím připravíme následujícím způsobem krém: Tapiokové perly, které jsme si předem namočili do vody, slijeme a nasypeme je do hrnce. Zalijeme je kravským či rostlinným mlékem, přidáme vanilkový cukr a špetku soli. Za stálého míchání uvaříme na mírném ohni hustý pudink. Necháme jej vychladnout a následně jej rozmixujeme se změklým máslem či kokosovým olejem a datlovým sirupem dohladka.

5

Pláty těsta promažeme krémem, přitiskneme je k sobě a dáme je ztuhnout do lednice. Teprve poté korpus rozkrájíme na jednotlivé obdélníčky či čtverečky. Nakonec štafetky můžeme dozdobit čokoládovou polevou, není to však nutné, chutnají skvěle i bez ní. Hotové ořechové štafetky skladujeme v lednici.

  • Místo mletých ořechů můžete pro obměnu použít strouhaný kokos.
  • Z těsta potřeného krémem je možné tvarovat také malé roládky.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na čokoládový fondant | recept
Čokoládový fondant | recept. Každý milovník čokolády nad tímto dezertem zaplesá. Po rozkrojení malé bábovičky náš totiž překvapí tekutá čokoládová láv…