Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct zdravější špaldové francouzské éclairs | recept

Zdravější špaldové francouzské éclairs | recept. Francouzský dezert éclairs je zákusek z odpalovaného těsta podobný našim věnečkům, banánkům či větrníkům. Existuje mnoho možností, jak éclairs naplnit a čím je dozdobit. Chcete-li vyzkoušet o něco zdravější variantu tohoto dezertu, máme pro Vás recept na špaldové éclairs.

Co je potřeba

  • 50 g másla
  • 150 ml mléka
  • 120 g hladké špaldové mouky
  • 3 vejce
  • 1 lžička třtinového cukru
  • Špetka soli
  • Náplň a poleva dle chuti
1

Éclairs chutnají výborně třeba s vanilkovým, pistáciovým či pařížským krémem a čokoládovou, ovocnou nebo karamelovou polevou. Dozdobit je můžete také čerstvým ovocem.

2

A jaký je postup?

Mléko s máslem, třtinovým cukrem a solí zahřejeme, dokud se máslo nerozpustí. Poté přisypeme všechnu špaldovou mouku a zapracujeme ji do tekutiny. Směs v hrnci mícháme do té doby, než se na dně vytvoří bílý povlak, což trvá asi 2 minuty.

3

Těsto necháme mírně vychladnout a poté do něj po jednom vmícháme elektrickým šlehačem vejce. Vznikne hladké a lepivé těsto.

4

Cukrářský pytlík naplníme připraveným těstem se širokou špičkou a poté jedním tahem tvoříme na plechu vyloženém pečicím papírem válečky dlouhé zhruba 10 centimetrů.

5

Plech vložíme do trouby předehřáté na teplotu 180 °C a válečky pečeme do zezlátnutí asi 20 minut.

6

Nakonec válečky podélně rozkrojíme a naplníme je libovolným krémem. Vrchní část cukrovinky namočíme do čokolády nebo jiné vybrané polevy. Vrchním dílem přiklopíme část namazanou krémem a éclairs dáme vychladit a ztuhnout do lednice.

7

Vanilkový krém připravíte smícháním vanilkového pudinku s trochou másla, případně z mléka, žloutků, cukru, vanilkového lusku a trochy kukuřičného škrobu.

8

Skvělá čokoládová poleva vznikne, když zalijeme libovolnou čokoládu polovičním množstvím vařící smetany a důkladně směs rozmícháme.

  • Do trouby dejte při pečení hrnec s vodou.
  • Éclairs můžete naplnit také dírkou z boku nebo zespodu.

Po dobu pečení neotevírejte troubu (alespoň prvních 15 minut), jinak by éclairs nevyskočily.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na čokoládový fondant | recept
Čokoládový fondant | recept. Každý milovník čokolády nad tímto dezertem zaplesá. Po rozkrojení malé bábovičky náš totiž překvapí tekutá čokoládová láv…