Co je potřeba

  • 150 g polohrubé špaldové mouky
  • 150 g rýžové krupičky
  • 150 g třtinového cukru
  • 1 bio vanilkový cukr nebo vanilkový lusk
  • 1 balíček prášku do pečiva
  • 1 lžička mleté skořice
  • 8 větších jablek (asi 800 g nastrouhaných)
  • 100 g másla
1

Jablka jsou pro náš organismus velmi prospěšná. Z vitamínů obsahují pouze vitamíny C a E, z minerálů pak především draslík, hořčík, mangan, železo, vápník a další. Jsou také plná pektinu, který pomáhá čistit střeva. Jablka mají i spoustu dalších léčivých účinků, díky obsahu cenných látek mimo jiné napomáhají snižovat krevní tlak a hladinu cholesterolu v krvi, usnadňují trávení a působí jako prevence proti vzniku rakoviny tlustého střeva.

Slupka může být hůře stravitelná a u jablek z obchodu pak hrozí i obsah pesticidů. Pečená jablka jsou naopak velmi dobře stravitelná.

2

A jaký je postup?

Jablka oloupeme, vykrájíme a nastrouháme na hrubém struhadle. V míse smícháme špaldovou mouku, rýžovou krupičku, třtinový cukr, skořici, vnitřek vanilkového lusku (případně bio vanilkový cukr) a prášek do pečiva.

3

Menší pekáč či formu vymažeme důkladně máslem. Nasypeme do něj třetinu připravené suché směsi.

4

Na suchou směs navrstvíme polovinu strouhaných jablek a dobře vše umačkáme. Opět přisypeme třetinu suché směsi, umačkáme druhou polovinu strouhaných jablek a vše zasypeme suchou směsí.

5

Nakonec navrch koláče nastrouháme zbytek másla.

6

Koláč pečeme v troubě vyhřáté na 180 °C asi 45 minut dozlatova.

Tipy

Část třtinového cukru je možné nahradit medem.

Místo špaldové mouky lze použít polohrubou kukuřičnou mouku, recept pak bude zcela bez lepku.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno