Co je potřeba

  • 200 g polohrubé špaldové mouky
  • 100 g třtinového cukru
  • 3 vejce
  • 1/2 balíčku prášku do pečiva
  • 2 lžíce kakaa či karobu – lze vynechat
  • 10 lžic rostlinného oleje
  • 10 lžic vlažné vody
  • špetka soli
  • asi 200 g třešní
  • máslo a hrubá mouka na vymazání a vysypání dortové formy

Na krém budeme potřebovat:

  • 2 balení měkkého tvarohu
  • 1 balení zakysané smetany
  • 80 g moučkového cukru nebo jiné vhodné sladidlo (např. xylitol)
  • 1 lžičku agaru
1

Žloutky oddělíme od bílků. Z bílků pak se špetkou soli vyšleháme tuhý sníh. Žloutky ušleháme s třtinovým cukrem do pěny, přilijeme vlažnou vodu a rostlinný olej a vše promícháme. Následně do směsi přidáme špaldovou mouku smíchanou s práškem do pečiva a kakao a nakonec opatrně vmícháme bílkový sníh.

2

Těsto rozetřeme do vymazané a vysypané dortové formy a povrch uhladíme. Korpus pečeme v troubě předehřáté na 170 °C asi 40 minut. Posléze jej necháme zcela vychladnout.

3

Mezitím připravíme následujícím způsobem tvarohový krém: Agar namočíme do 100 ml studené vody, poté jej přivedeme za stálého míchání k varu a dalších 5 minut povaříme na mírném ohni. Tvaroh rozmícháme se zakysanou smetanou a třtinovým moučkovým cukrem a uvařeným agarem.

4

Vychladlý korpus podélně rozřízneme, vnitřek i vršek dortu potřeme tvarohovým krémem a dozdobíme čerstvými třešněmi. Dort necháme dobře vychladit v lednici, dokud krém neztuhne.

Tipy

Dort je možné dozdobit pomocí dortového želé či ovocného agaru. Část tvarohového krému také můžete rozmixovat s podušeným nebo čerstvým ovocem či ovocným džemem a získat tak barevný krém.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno