Co je potřeba

Selský rozum
Výpis z účtu
Vaše aktivita

1

Sedněte si ke stolu s výpisem z účtu
50 korun měsíčně za vedení úvěru je po 5 letech hned 3000 korun. Poplatek za výpis, poplatek 5 Kč za každou příchozí platbu na osobní účet, vysoký úrok úvěru 15 %, když jiné banky nabízejí nižší, nebo naopak natolik nízké úročení naspořených peněz na spořícím účtu, že nemá smysl o produktu ani uvažovat – to jsou důvody, proč přejít okamžitě k jiné bance. Udělejte si 20 minut čas a prohlédněte své výpisy z účtu za poslední rok. Budete se možná divit, o kolik peněz jste se už sami připravili.

2

Ptejte se, proč byste měli poplatky platit
Důvěřuj, ale prověřuj! Přemýšleli jste někdy, proč tradiční bankovní domy sídlí v honosných budovách plném mramoru nebo proč je vnitřní prostor bankovních domů často tak obrovský? Je to mimo jiné snaha u klientů vzbudit pocit monumentálnosti a jistoty, že tady jsou jejich peníze v bezpečí. Loajalita a silná důvěra, kterou ke své bance chováte, ale není na místě. Ze zákona jsou vaše peníze do sumy cca 2,5 milionu Kč pojištěné v každé bance stejně a ani krach banky vaše úspory neohrozí. Navíc, trpěli byste svému sousedovi, aby vás každý měsíc okrádal o stovky korun, a ještě k němu byli loajální?

„Když jsem se bankovní poradkyně zeptala, co budu mít nebo co mi banka za 300 korun měsíčně – údajně poplatek za vedení úvěrového účtu – tedy poskytne, nebyla schopná odpovědět. Zavolala jsem si ředitele pobočky, ani jeho odpověď mne neuspokojila. Odpovědí bylo, že prý z čeho by pak měli žít? Poplatek jsem odmítla, nevidím důvod, proč bych měla zaplatit úroky, a navíc poplatek 4.250 Kč za zřízení úvěru a měsíčně 300 Kč za něco, co si nedokážou ani obhájit,“ popsala svou zkušenost v tradiční bance jedna z našich čtenářek.

3

Srovnejte nabídky jiných bank, nové banky vám ušetří peníze
Ukázkovým příkladem jiného přístupu k zákazníkům je mBank. Přejít k ní má smysl. Počítejte se mnou:

Osobní bankovní účet: mKonto

  • Založení účtu: 0 Kč
  • Vedení účtu: 0 Kč
  • Příchozí i odchozí platby v ČR: 0 Kč
  • Nastavení, platby inkasa, SIPO i trvalé příkazy: 0 Kč
  • Vystavení platební karty: 0 Kč
  • Měsíční výpisy banka zasílá na e-mail: 0 Kč
  • 3 výběry měsíčně z jakéhokoliv bankomatu v ČR: 0 Kč
  • Internetové bankovnictví: 0 Kč

Takže pokud nelpíte na papírových výpisech z účtů a spokojíte se s tím, že vám výpis dorazí na e-mail, nezaplatíte bance ani korunu navíc. Tři výběry z kteréhokoli bankomatu obyčejně stačí každému, za platbu kartou se nehradí nic a spravovat platby lze bez poplatku i přes nové internetové bankovnictví, které banka propaguje.

[Video] Podívejte se, jak vypadá obsluha internetového bankovnictví mBank:

Účet na spoření peněz: mSpoření

  • Vysoký úrok 3 % do 300 tisíc Kč
  • Přístup k penězům 24 hodin denně, 7 dní v týdnu

Suma sumárum na rozdíl od termínovaného vkladu jsou úspory k dispozici, kdy je potřeba. Podmínkou zřízení mSpoření ale je, abyste měli u mBank i osobní účet. Funguje to tak, že při aktivním používání debetních a kreditních karet nad 100 korun si spoříte „do prasátka“. Čím více utratíte, tím více naspoříte. Více o spořících účtech zde.

Když si chcete peníze půjčit: mPůjčka Plus

S půjčkou 50 tisíc Kč na pět let ušetří zákazníci mBank 28 474 Kč. Prokázal to nezávislý test neúčelových bankovních úvěrů, který provedl server mapující bankovní poplatky Bankovnipoplatky.com s agenturou MindBridge.

Poplatky:

  • Vyřízení půjčky: 0 Kč
  • Vedení úvěru: 0 Kč
  • Mimořádné splátky: 0 Kč
  • Vyřízení z domova: ANO
  • Úrok: 9,9 % p.a.

Shrnutí: Ukázkový příklad, že kdo se informuje a zapojí selský rozum, vydělá. Není pravda, že v každé bance musí zákazník uhradit poplatek za vyřízení úvěru, jeho vedení a navíc platit vysoký úrok. Přečtěte si více o mPůjčce přímo na stránkách mBank.

4

Jak změnit banku, jak přejít k jiné bance
Podle Zákona o platebním styku pokud se klient banky rozhodne přejít k jiné, nesmí mu současná banka odchod nijak komplikovat, ani účtováním poplatků, ani různými překážkami. Výjimku tvoří ale účty vedení kratší než 1 rok. Zkontrolujte si, jak dlouho je váš současný účet u banky veden. Výpovědní lhůta nesmí být delší než 30 dní, takže nejvýše do jednoho měsíce je vše vyřízeno. Změna banky má ale jedno úskalí: dostanete nové číslo osobního účtu. Pokud nelpíte na starém, není co řešit.

Pro zájemce: Rozhodnete-li se přejít k mBank nebo se jen informovat, stojí zato poradit se po telefonu, provozní doba je:

Po–Pá: 7:00–22:00
So–Ne, svátky: 8:00–21:00

mLinka
246 017 777 nebo 844 777 000

Nebo navštivte pobočku či napište e-mail na adresu: kontakt@mBank.cz či využijte kontaktní formulář na internetových stránkách mBank.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.2
Average: 4.2 (5 votes)