Přejít k hlavnímu obsahu

Jak úspěšně pěstovat diviznu | rady

Jak úspěšně pěstovat diviznu | rady.  Divizna je léčivá rostlina, kterou naleznete po celém světě. Objevuje se totiž na skalách, rumištích, v příkopech, ale také i na zahradách a třeba i strmých stráních. Proslulá je zejména divizna velkokvětá. Divizna roste často planě, ale my známe i vyšlechtěné odrůdy, s nimiž lze ozdobit svou zahradu, terasu anebo balkon. Nevíte jak diviznu pěstovat? Nevadí, já vám poradím.

Co je potřeba

zahradu anebo skalku
vodu
motyku
semena divizny

1

Semena divizny sázejte v dubnu na slunné a suché stanoviště do sušší dobře propustné zeminy chudé na živiny. Příliš mnoho živin totiž divizně škodí. Po zasazení vám první rok nepokvete, ale vytvoří jen přízemní růžici, kvést bude až za rok.

2

Dříve než semena divizny zasadíte, půdu pořádně okopejte a zbavte plevele. Kromě semen, můžete sázet i malé sazeničky, které si buď koupíte anebo předpěstujete v pařeništi. Divizny sázejte do sponu 50 x 50 cm.

3

Místo hnojení květinu okopávejte!

4

Jestli chcete, aby vám divizna dříve a více kvetla, seřízněte ji jen, co dosáhne 50-centimetrové výšky.

5

Neodstraňujte odkvetlé lodyhy, snadno se vám tak rozmnoží i sama svými semeny.

6

Jestli chcete diviznu použít k léčebným účinkům, nesmíte ji chemicky ošetřovat. Sbírejte pouze suché věty bez kalichu, nejlépe v červenci a srpnu. Při sběru dávejte pozor, abyste je nepomačkali. Sušte je na slunci v jedné vrstvě.

Velice snadno můžete diviznu množit semeny, sbírejte je po odkvetení.

Pro léčebné účely se využívá květ divizny. Pomáhá při průduškových onemocněních a při nachlazení. Čaj z květů divizny prospívá činnosti jater a sleziny. Díky svým protizánětlivým účinkům se divizna využívá i zevně, jako obklad na poranění, oděrky, při revmatických bolestech apod.

Při výsevu semen divizny velkokvěté je nutná opatrnost, semena divizny jsou totiž jedovatá, obsahuji v poměrně vysoké koncentraci rotenon.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak pěstovat diviznu
Jak pěstovat meduňku | rady
Jak pěstovat srdcovku nádhernou
Jak pěstovat a využít slunečnici
Jak malovat s dětmi na kameny